fbpx
More

    SNS Network ingin naik taraf dan transformasi digital di Malaysia

    SNS Network Technology Bhd (SNS Network) meramalkan peningkatan dalam perbelanjaan bagi perniagaan, agensi kerajaan dan institusi pendidikan bagi menaik taraf platform IT untuk menyediakan sokongan bagi pengaturan kerja hibrid dan pilihan e-pembelajaran. 

    Encik Ko Yun Hung, Pengarah Urusan SNS Network berkata mereka bersedia untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk produk dan perkhidmatan ICT kerana tiada tanda kelembapan dalam perbelanjaan daripada sektor awam dan swasta untuk menaik taraf sistem IT mereka. 

    Pandemik COVID-19 juga telah mendorong kepada inisiatif pendigitalan yang cepat dalam perniagaan untuk menyesuaikan diri dengan norma baharu. Encik Ko berkata SNS Network akan mengembangkan lagi perkhidmatan IT berasaskan langganan peranti sebagai perkhidmatan (DaaS) selepas penyenaraian atas permintaan yang tinggi untuk perkhidmatan IT.

    DaaS merupakan model bagi pajakan peranti yang ditawarkan kepada pelanggan berdasarkan pembayaran langganan bulanan. Perkhidmatan itu menyediakan fleksibiliti kepada pelanggan untuk menyesuaikan penggunaan mereka mengikut keperluan perniagaan dan operasi terkini mereka bagi mengelak perbelanjaan modal yang besar bagi pembelian secara pukal produk ICT. 

    Sejak 2020 dan sehingga 30 Jun 2022, SNS Network telah memeterai 82 langganan DaaS dengan jumlah nilai langganan RM255.86 juta dan menerima 75 kenyataan daripada badan kerajaan dan syarikat tersenarai awam. SNS Network juga telah memeterai kontrak dengan 26 badan kerajaan berjumlah RM247.49 juta dan tiga syarikat senaraian awam berjumlah RM0.55 juta. 

    SNS Network akan membeli produk ICT seperti komputer meja, komputer riba, papan pintar interaktif, stesen kerja, papan tanda digital, pencetak dan pelayan untuk menyokong pengembangan perkhidmatan. Mereka menjana RM90.72 juta daripada terbitan awamnya sebanyak 362.88 juta saham baharu pada harga terbitan RM0.25 sesaham. 

    Penyenaraian itu juga termasuk tawaran penjualan 48.38 juta saham kepada pelabur terpilih melalui penempatan persendirian. RM33.40 juta (36.9%) akan diperuntukkan untuk perbelanjaan modal di mana RM30.90 juta akan digunakan untuk mengembangkan perkhidmatan IT berasaskan langganan DaaS dan RM2.50 juta untuk menubuhkan 10 kedai runcit baharu di Lembah Klang, Johor dan Pulau Pinang. 

    Sebanyak RM18.00 juta lagi (19.8%) daripada hasil akan digunakan untuk membiayai sebahagian pembinaan Hab Serantau baharu Syarikat tersebut di Petaling Jaya untuk menyokong pengembangannya di seluruh negara. 

    Baki daripada hasil akan digunakan untuk pembayaran balik pinjaman bank berjumlah RM20.00 juta (22.0%), RM13.12 juta (14.5%) untuk modal kerja am, RM1.50 juta (1.7%) untuk membiayai aktiviti pemasaran untuk JOI manakala selebih RM4.70 juta (5.1%) lagi untuk membiayai anggaran perbelanjaan penyenaraian. 

    Berdasarkan modal saham yang diperbesarkan sebanyak 1.61 bilion saham, jumlah permodalan pasaran SNS Network semasa penyenaraiannya adalah RM403.19 juta. 

    Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Sony Xperia 1 VI mungkin bawa peningkatan lensa telefoto, Snapdragon 8 Gen 3 dan...

    Sony bersedia untuk mendedahkan telefon pintar andalan terbaru mereka, Xperia 1 VI yang dijadualkan untuk dilancarkan pada 17 Mei 2024. Walaupun dianggap...

    WhatsApp sedang uji ciri sekat pengguna sementara jika langgar dasar khusus

    WhatsApp memperkenalkan ciri sekatan akaun baharu seperti yang dilihat dalam versi beta Android baru-baru ini. Ciri ini akan sementara menghalang pengguna daripada...

    Laporan IDC dedahkan HONOR menguasai pasaran telefon pintar di China

    Selain berita tentang ketersediaan PORSCHE DESIGN HONOR Magic6 RSR dalam pasaran Malaysia pada 5 Mei nanti, laporan terbaharu daripada International Data Corporation...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X