fbpx
More

    10 wakil Malaysia akan dihantar untuk Sukan SEA PUBG MOBILE ke-32 pada 11 hingga 15 Mei ini

    Southeast Asian Games PUBG MOBILE edisi ke-32 akan bermula dari 11 hingga 15 Mei 2023. Kejohanan ini akan dianjurkan di Olympia Mall yang terletak di Phnom Penh, Kemboja dengan 10 negara yang mengambil bahagian.

    Malaysia sekali lagi akan menghantar dua pasukan terbaiknya iaitu pasukan pertama (MAS 1) yang terdiri daripada Damrude, Uhigh, Mica, Snipes, Stuxnet dan jurulatih mereka, Pasha serta pasukan kedua (MAS 2) terdiri daripada Jumper, Echo, FlaxOP,Oliyo, YeN dan jurulatih mereka, Mosgoku. 

    Kejohanan tahun ini akan menyaksikan 19 pasukan merentasi 10 negara di rantau ini mengambil bahagian untuk memenangi kejuaraan mewakili negara masing-masing:

    • Negara Brunei Darussalam
    • Kemboja
    • Indonesia
    • Laos
    • Malaysia
    • Myanmar
    • Filipina
    • Thailand
    • Timor Leste
    • Vietnam

    Sebelum ini, hanya terdapat tiga pingat yang dianugerahkan kepada finalis iaitu Emas, Perak dan Gangsa dalam temasya SEA. Kali ini, terdapat empat pingat yang akan dianugerahkan kepada pemenang iaitu Emas, Perak dan dua pingat Gangsa. 

    Kelayakan kejohanan berpasukan akan bermula pada 11 Mei dengan setiap pasukan akan berdepan dalam enam perlawanan. Hanya 16 pasukan teratas akan mara ke Pusingan Akhir yang dijadualkan dari 12 hingga 14 Mei di mana pasukan akan mengambil bahagian dalam sejumlah 18 perlawanan.

    Kejohanan individu akan diadakan pada 15 Mei, menampilkan 60 pemain dari pelbagai negara yang akan bertarung untuk menjadi pemain terakhir. Kejohanan individu akan terdiri daripada lapan perlawanan yang dimainkan sepanjang hari.

    Bagi kejohanan berpasukan, tempat pertama disandang oleh pasukan yang mengumpul 10 mata. Untuk kejohanan individu, pemain yang mengumpul 20 mata akan mendapat gelaran tempat pertama.

    Kejohanan itu akan disiarkan secara langsung di YouTube, Facebook dan TikTok rasmi PUBG MOBILE Esports Malaysia. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    DNB, Ericsson bekerjasama untuk memajukan perusahaan di Malaysia melalui teknologi 5G

    Digital Nasional Berhad (DNB) dan Ericsson, sebuah syarikat teknologi komunikasi global yang terkemuka telah mengumumkan secara rasmi rancangan untuk memacu transformasi digital...

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Sony Xperia 1 VI mungkin bawa peningkatan lensa telefoto, Snapdragon 8 Gen 3 dan...

    Sony bersedia untuk mendedahkan telefon pintar andalan terbaru mereka, Xperia 1 VI yang dijadualkan untuk dilancarkan pada 17 Mei 2024. Walaupun dianggap...

    WhatsApp sedang uji ciri sekat pengguna sementara jika langgar dasar khusus

    WhatsApp memperkenalkan ciri sekatan akaun baharu seperti yang dilihat dalam versi beta Android baru-baru ini. Ciri ini akan sementara menghalang pengguna daripada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X