fbpx
More

    3 sebab kenapa anda perlu memiliki Samsung Galaxy Z Fold4

    Adakah anda sedang mencari peranti yang mempunyai keunikan tersendiri dan ciri yang menarik untuk membantu anda menyelesaikan tugasan harian? Jika ya, kami mengesyorkan anda untuk mencuba Samsung Galaxy Z Fold4 yang dilancarkan pada Ogos lalu.

    Peranti ini menawarkan dua skrin di mana bahagian luar mempunyai skrin penutup berukuran 6.2 inci dan skrin utama berukuran 7.6 inci. Anda boleh mendapatkan paparan seperti tablet pada telefon pintar! Seperti yang anda tahu, Samsung kini merupakan syarikat terbesar dalam segmen telefon pintar boleh lipat. Jadi, kami ingin berkongsi 3 sebab untuk anda memiliki Samsung Galaxy Z Fold4.

    Kegunaan 4-dalam-1

    Apa yang menarik tentang Samsung Galaxy Z Fold4? Peranti ini menawarkan fleksibiliti yang memudahkan pengguna. Apabila dilipat, ia kelihatan seperti telefon pintar biasa yang membenarkan anda membuat panggilan atau membalas mesej teks dengan sebelah tangan sahaja. Tetapi jika anda memerlukan skrin yang lebih besar, buka sahaja peranti ini dan anda boleh menikmati game atau video mudah dengan lebih puas.

    Selain itu, Galaxy Z Fold4 boleh berfungsi sebagai PC dengan aplikasi Samsung DeX. Anda perlu menyambungkan peranti boleh lipat ke monitor yang lebih besar dan menjadikan tugasan anda lebih mudah dilakukan. Anda juga boleh menyambungkannya ke PC atau komputer riba anda membolehkan anda memindahkan fail dengan cepat.

    Mod Flex

    Selain itu, Galaxy Z Fold4 menawarkan Mod Flex yang membolehkan anda menggunakan kelebihan skrin boleh lipatnya untuk mempunyai fungsi tambahan dalam aplikasi tertentu atau mengambil gambar serta video pada pelbagai sudut.

    Sebagai contoh, anda boleh memainkan video YouTube di bahagian atas skrin utama dengan kawalan main balik di bahagian bawah. Anda juga boleh mempunyai mod pad tetikus di bahagian bawah apabila melihat galeri imej, menerima panggilan video dan banyak lagi!

    Multi-Window

    Akhir sekali, Galaxy Z Fold4 mempunyai ciri yang sangat berguna yang dipanggil Multi-Window. Seperti namanya, Multi-Window membenarkan anda menjalankan berbilang aplikasi sebagai tetingkap berasingan pada Galaxy Z Fold4. Ini bagus untuk berbilang tugas dan produktiviti kerja.

    Salah satu perkara yang boleh anda lakukan ialah menyalin teks atau imej antara tetingkap seperti yang anda boleh lakukan ketika menggunakan komputer. Satu lagi cara menggunakannya adalah untuk masa lapang. Sebagai contoh, anda boleh mempunyai video YouTube pada satu tetingkap sambil menyemak imbas media sosial pada tetingkap yang lain.

    Seperti yang anda boleh lihat, Samsung Galaxy Z Fold4 membolehkan anda melakukan perkara yang anda tidak boleh lakukan dengan mudah dengan satu telefon pintar atau tablet. Untuk pengetahuan, terdapat lebih daripada tiga ciri yang kami nyatakan di atas. Tetapi, tiga ciri inilah yang menjadikannya peranti yang menarik.

    Untuk butiran lanjut, sila layari laman rasmi Samsung Malaysia. Adakah anda teruja dengan ciri yang ditawarkan oleh Samsung Galaxy Z Fold4 ini? Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    [Ditaja oleh Samsung Malaysia]

     

    Artikel Terkini

    vivo Y18 rasmi dengan skrin paling terang dalam segmen permulaan, penarafan IP54 bermula ~RM511

    vivo baru sahaja memperkenalkan model telefon pintar Y18 baharu di India. vivo Y18 merupakan telefon pintar dalam segmen permulaan yang memuatkan beberapa...

    Siri Xiaomi Pad 7 akan dilancarkan Oktober ini, boleh ‘plug and play’ dengan EV...

    Xiaomi mungkin bersiap sedia untuk pelancaran beberapa peranti perdana pada Oktober ini termasuk siri tablet perdana baharunya, siri Xiaomi Pad 7. Barisan...

    Nokia 3210 yang ikonik pada 90-an kini diberi nafas baharu dengan 4G

    HMD Global yang merupakan syarikat di sebalik peranti Nokia sedang melakar nostalgia. Menjelang pelancaran semula Nokia 6310, HMD Global kini juga sedang...

    Xiaomi 15 akan jadi peranti pertama dengan Snapdragon 8 Gen 4, bakal dilancar Oktober...

    Minggu lepas, satu laporan mendakwa bahawa Xiaomi mempunyai hak pelancaran pertama eksklusif untuk cipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 yang akan datang....

    Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) rasmi di Malaysia: Skrin 10.4″, sokong S Pen...

    Samsung Malaysia mengumumkan bahawa tablet Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) telah tiba di pasaran Malaysia secara rasmi dengan memori RAM 4GB...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X