fbpx
More

    4 sebab kenapa anda perlu membeli komputer riba Intel®️ kelas-Evo™️!

    Dalam era modenisasi ini, golongan bekerja memerlukan ciri praktikal dan harga yang berpatutan apabila memilih sesuatu produk. Hal ini benar terutamanya jika anda mencari sesuatu yang berbaloi dengan harga yang dibayar. Namun, apabila bercakap mengenai keseluruhan aspek, terdapat golongan yang lebih memilih kehendak dan ada juga yang membeli produk premium kerana keperluan.

    Situasi ini terjadi sama seperti ketika anda mahu membeli komputer riba yang mana ianya merupakan pilihan ramai untuk kegunaan bekerja. Sesetengah golongan pada masa kini mahukan ciri premium, bergaya dan mudah alih. Dengan adanya jenama seperti Acer, HP dan Lenovo, maka terdapat banyak pilihan di dalam pasaran sekarang. Jika anda salah seorang daripada golongan tersebut, ini adalah empat sebab mengapa anda perlu memilih komputer riba Intel® kelas-Evo™!

    #1 Reka bentuk premium yang menarik

    Komputer riba yang tampak elegan dan kemas

    Andaikan anda merupakan seorang jurujual dan ingin berjumpa dengan pelanggan di sebuah kafe. Apakah perkara yang menambah baik pandangan pertama pelanggan kepada anda? Adakah dengan memakai pakaian kasual serta menggunakan komputer riba kelas permulaan atau gaya seperti seorang profesional dengan ultrabook yang kelihatan elegan? Jawapannya kita bakal ketahui nanti. Langkah seterusnya adalah memilih komputer riba dengan reka bentuk elegan.

    Sebagai contoh, anda boleh lihat pada Acer Swift 3 yang mana ia memiliki pilihan warna yang sangat menarik. Acer Swift 3 bukan sahaja nipis, malah mempunyai beberapa pilihan warna termasuk merah burgundy yang menawan.

    #2 Serba boleh dalam banyak faktor

    Perlukan resipi ketika memasak? Tiada masalah!

    Kebanyakan komputer riba mempunyai ciri yang sama. Walau bagaimanapun, sesetengah komputer riba menawarkan faktor bentuk yang berlainan seperti menambah baik keserbabolehan kepada penggunanya. Secara khususnya, kita bercakap mengenai komputer riba yang serba boleh. Komputer riba yang serba boleh hadir dengan bukaan engsel sehingga 360 darjah membenarkannya berubah bentuk. Hal ini berbeza dengan reka bentuk yang ada pada komputer riba konvensional.

    Komputer riba yang memiliki ciri ini sangat serba boleh yang mana penggunanya boleh melukis pada mod tablet atau menonton filem pada mod ‘khemah’. Jika ciri ini yang anda cari, maka terdapat dua pilihan iaitu HP Spectre x360 14 atau Lenovo Yoga 9. Yoga 9 memiliki lebih banyak reka bentuk utiliti manakala HP Spectre x360 memiliki reka bentuk yang nipis. Kedua-duanya hadir dengan stilus yang berfungsi sebagai penanda, penonjolan, melukis serta menulis.

    #3 Prestasi yang setanding

    Serba boleh dan bergaya merupakan perkara yang terbaik tetapi jika tidak mencapai tahap yang diharapkan, maka ianya sia-sia. Untuk pengguna biasa, sesebuah komputer riba haruslah mempunyai RAM yang secukupnya untuk mengawal pelbagai program tanpa masalah. CPU juga sangat penting dalam hal ini kerana ia sepatutnya beroperasi dengan baik apabila membuka aplikasi andalan seperti Adobe Photoshop.

    Dengan ciri yang telah disebutkan, anda boleh mempertimbangkan untuk memiliki Lenovo Yoga Slim 7 Carbon yang dilengkapi Intel® Core™️ i5-1135G7, RAM 8GB dan grafik Intel®️ Iris®️ Xe. Model ini cukup baik dalam kegunaan kerja seharian dan menyunting gambar. Namun, jika anda mahukan sesuatu yang lebih berkuasa, anda boleh memilih Acer Spin 5 yang dilengkapi Intel® Core™️ i7-1165G7, RAM 16GB dan grafik Intel® Iris®️ Xe.

    Tambahan, terdapat juga komputer riba kelas-Evo™ lain yang memiliki beberapa ciri penting. Selain daripada Intel® Core™️ i5/i7 Gen-11 dan grafik Intel® Iris®️ Xe, ia juga hadir dengan sokongan Wi-Fi 6 (Gig+), port Thunderbolt 4, kamera HD, perisian pembatalan hingar dan banyak lagi.

    #4 Hiburan sepanjang masa

    Setiap masa bekerja tanpa berhibur? Jawapannya adalah tidak melainkan anda menggunakan komputer riba yang diberikan oleh syarikat. Tiada siapa membeli komputer riba hanya untuk bekerja sahaja. Jika anda ingin membeli komputer riba, anda akan lebih cenderung menggunakannya untuk game kasual dan menonton filem. Komputer riba yang telah ditunjukkan hadir dengan pembesar suara dan paparan berkualiti tinggi. Dengan ciri ini, anda boleh menikmati hiburan santai sementera tidak sibuk ketika dalam waktu bekerja.

    Inilah empat sebab yang membuatkan Intel® kelas-Evo™ adalah pilihan terbaik untuk komputer riba anda bagi menjalani kehidupan seharian dalam era serba moden. Sebahagian komputer riba yang dipaparkan telah disediakan pautan untuk maklumat lanjut bagi memudahkan anda mencarinya.

    Tapi apakah pendapat anda tentang komputer riba yang telah ditunjukkan? Adakah anda mempunyai cadangan daripada segi jenis komputer riba atau ciri-ciri spesifik yang sepatutnya ada untuk pekerja dalam era moden sekarang?

    Untuk perbandingan antara model komputer riba Intel® kelas-Evo™, anda boleh klik sini. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat untuk memiliki salah sebuah komputer riba di atas dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Ginjal khinzir berjaya dipindahkan ke badan manusia buat kali pertama

    Dunia perubatan digegarkan dengan kejayaan seorang doktor yang telah melakukan pemindahan ginjal pertama yang diubah suai secara genetik daripada babi kepada manusia...

    Red Magic 9 Pro+ Bumblebee Transformers Edition akan dilancar pada 29 Mac 2024

    Nubia memperkenalkan Red Magic 9 Pro di Malaysia pada Disember lalu, diikuti dengan keluaran varian telefon pintar Edisi Khas Putih. Baru-baru ini,...

    Astro sahkan tiada perubahan harga langganan Disney+ Hotstar

    Semalam, Astro mengesahkan bahawa harga bagi mereka yang mempunyai Disney+ Hotstar akan disemak semula. Dalam bahagian Soalan Lazim, dinyatakan bahawa "Semua pelanggan...

    iPhone baru pada masa hadapan akan dilengkapi iOS terkini, walaupun sebelum ia dikeluarkan dari...

    Apple dikhabar akan memperkenalkan sistem baharu di kedai-kedainya, di mana semua model iPhone baharu akan dilengkapi kemas kini iOS yang paling terkini,...

    Google keluarkan Pixel 6a dalam senarai jualan selepas 2 tahun

    Google menarik penyenaraian Pixel 6a pada Google Store minggu ini selepas hampir dua tahun dilancarkan. Langkah ini boleh dijangka kerana mengetahui bahawa...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured