fbpx
More

    4 sebab kenapa anda perlu memiliki Samsung Galaxy Z Flip4 5G

    Adakah anda sempat untuk menikmati jualan semasa sambutan Krismas? Jika anda terlepas, jangan risau kerana beberapa tawaran dan diskaun masih lagi diteruskan. Tetapi kepada mereka yang sedang mencari telefon pintar, anda mungkin terfikir apakah telefon yang bagus untuk digunakan pada ketika ini.

    Membuat pilihan adalah mudah jika anda mempunyai bajet yang mencukupi dan ianya satu keperluan. Contohnya, telefon pintar dengan reka bentuk kulit kerang yang boleh dilipat boleh menjadi pilihan yang bagus apabila memilih peranti premium untuk seorang wanita. Oleh itu, berikut ialah 4 sebab anda perlu memiliki Samsung Galaxy Z Flip4 5G.

    Reka bentuk yang praktikal dan bergaya

    Mesti anda tertanya mengapa kami memilih Samsung Galaxy Z Flip4 5G bukan? Yang pertama adalah kerana faktor reka bentuknya. Reka bentuk kulit kerang Galaxy Z Flip4 5G menjadikan fungsinya sangat praktikal. Digandingkan dengan warna yang tersedia seperti Bora Purple, anda akan mendapat telefon pintar mudah alih yang kelihatan bergaya dan ramai mata memerhati.

    Bercakap mengenai warna, Samsung Malaysia juga menawarkan Edisi Bespoke dengan warna yang boleh disesuaikan. Anda boleh memilih warna kesukaan untuk bingkai, panel hadapan dan panel belakang yang sangat menarik! Jika anda suka reka bentuk yang tersendiri, anda pasti menyukainya.

    Spesifikasi yang berkuasa

    Walaupun saiznya yang kecil dan praktikal, Galaxy Z Flip4 5G tidak ketinggalan dalam spesifikasi perkakasan. Ia dilengkapi cipset Snapdragon 8+ Gen 1, RAM 8GB dan storan UFS 3.1 sehingga 512GB. Spesifikasi yang mantap ini bermakna anda boleh bermain kebanyakan game mudah alih yang mempunyai grafik tinggi tanpa sebarang masalah.

    Selain itu, Galaxy Z Flip4 5G mempunyai bateri berkapasiti 3,700mAh, set pembesar suara yang ditala oleh AKG, dwi kamera belakang 12MP dan kamera hadapan 10MP. Ia juga dilengkapi dengan panarafan kalis air IPX8. Jadi, anda tidak perlu risau jika ianya terkena air.

    Flex Mode yang memudahkan!

    Memandangkan kami menyebut tentang kamera, ciri FlexCam ialah satu lagi sebab kami mengesyorkan peranti ini. Kerana engselnya yang fleksibel, Galaxy Z Flip4 boleh dilipat pada pelbagai sudut. Ini memberi anda lebih banyak pilihan semasa mengambil foto atau merakam video terutamanya kerana ia boleh menjadi tripod sendiri.

    Terdapat juga ciri Mod Flex yang menyediakan akses lebih mudah kepada beberapa fungsi dalam aplikasi yang berbeza. Contohnya, anda boleh mempunyai kawalan main balik yang lebih besar pada YouTube Music.

    Saiz skrin ideal pada bahagian kamera

    Akhir sekali, Galaxy Z Flip4 5G mempunyai paparan pada bahagian kamera dengan pelbagai fungsi. Anda boleh meletakkan foto, emoji AR dan muka jam yang berbeza mengikut cita rasa anda. Anda juga boleh mengakses tetapan pantas, membalas mesej dan menambah widget tanpa perlu membuka lipatan telefon.

    Paparan pada bahagian kamera utama juga boleh mengaktifkan ciri Quick Shot yang membenarkan anda mengambil swafoto dengan menggunakan kamera belakang yang lebih tajam. Ini bermakna anda boleh memilih sama ada anda mahukan gambar biasa atau ultra lebar. Anda juga melihat pratonton gambar swafoto anda pada skrin ini dan memilih gambar yang sempurna.

    Inilah 4 sebab mengapa anda perlu memiliki Samsung Galaxy Z Flip4 5G. Secara keseluruhannya, telefon pintar boleh lipat dengan reka bentuk kulit kerang terbaru daripada Samsung telah menerima peningkatan yang ketara. Jika anda berminat, anda boleh melayari laman rasmi Samsung Malaysia untuk mendapatkan maklumat lanjut.

    Kini, terdapat promosi untuk Samsung Galaxy Z Flip4 dan Galaxy Z Fold4 dengan potongan harga sehingga RM400, jaminan 1 tahun tambahan Samsung Care+ bernilai RM599 dan 3 kali penggantian filem perlindungan. Promosi sah sehingga 31 Januari 2023.

    Apakah pendapat anda tentang Galaxy Z Flip4 5G? Adakah anda akan membeli peranti ini untuk diri sendiri atau orang tersayang? Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    [Ditaja oleh Samsung Malaysia]

     

    Artikel Terkini

    vivo Y18 rasmi dengan skrin paling terang dalam segmen permulaan, penarafan IP54 bermula ~RM511

    vivo baru sahaja memperkenalkan model telefon pintar Y18 baharu di India. vivo Y18 merupakan telefon pintar dalam segmen permulaan yang memuatkan beberapa...

    Siri Xiaomi Pad 7 akan dilancarkan Oktober ini, boleh ‘plug and play’ dengan EV...

    Xiaomi mungkin bersiap sedia untuk pelancaran beberapa peranti perdana pada Oktober ini termasuk siri tablet perdana baharunya, siri Xiaomi Pad 7. Barisan...

    Nokia 3210 yang ikonik pada 90-an kini diberi nafas baharu dengan 4G

    HMD Global yang merupakan syarikat di sebalik peranti Nokia sedang melakar nostalgia. Menjelang pelancaran semula Nokia 6310, HMD Global kini juga sedang...

    Xiaomi 15 akan jadi peranti pertama dengan Snapdragon 8 Gen 4, bakal dilancar Oktober...

    Minggu lepas, satu laporan mendakwa bahawa Xiaomi mempunyai hak pelancaran pertama eksklusif untuk cipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 yang akan datang....

    Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) rasmi di Malaysia: Skrin 10.4″, sokong S Pen...

    Samsung Malaysia mengumumkan bahawa tablet Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) telah tiba di pasaran Malaysia secara rasmi dengan memori RAM 4GB...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X