fbpx
More

    5 telefon pintar sesuai untuk “gaming” pada harga bawah RM1,000

    Dengan peningkatan teknologi pada era terkini, anda boleh mendapatkan pelbagai jenis peranti dengan harga yang berpatutan. Kebanyakan pengguna akan memilih telefon pintar mengikut keperluan pengguna seperti bekerja, produktiviti, cipta kandungan ataupun gaming.

    Bagi gamers, anda pasti memerlukan telefon pintar yang berprestasi baik dengan harga mampu milik. Oleh itu, pihak TechNave telah senaraikan lima peranti yang sesuai untuk anda bermain game pada harga bawah daripada RM1,000.

    Redmi Note 11S 5G

    Ia dilengkapi dengan skrin DotDisplay FullHD+ 6.6 inci, kadar penyegaran semula 90Hz AdaptiveSync dan kadar bacaan sentuh 240Hz. Ia dikuasakan oleh cipset MediaTek  Dimensity 810 yang dipasangkan bersama RAM 6GB dan storan 128GB (slot kad microSD 1TB). Telefon ini menggunakan bateri 5,000mAh yang menyokong pengecasan pantas 33W. 

    Spesifikasi lain termasuk tri-kamera belakang 50MP, kamera swafoto 13MP, MIUI 13 berdasarkan Android 11, dwi-pembesar suara, bicu audio 3.5mm, pengimbas cap jari di sisi dan Bluetooth 5.1. Anda boleh dapatkannya pada harga RM949 dengan warna pilihan Midnight Black, Twilight Blue dan Star Blue di sini.

    realme 8 5G

    Telefon ini dikuasakan oleh cipset mediaTek Dimensity 700 5G, RAM 8GB dan storan 128GB (slot kad microSD 1TB). Ia menggunakan skrin LCD 90Hz dan bateri 5,000mAh yang menyokong pengecasan 18W. Spesifikasi lain termasuk tri-kamera 48MP, kamera swafoto 16MP, pengimbas cap jari di sisi dan dwi-kad SIM. Anda boleh dapatkannya bermula pada harga RM869 sahaja di Shopee.

    Samsung Galaxy A23

    Samsung Galaxy A23 menampilkan skrin TFT LCD 6.6 inci dengan takuk V-Cut di bahagian atas skrin, kadar penyegaran semula 90Hz dan ia dibina dengan kaca Gorilla Glass 5. Ia dilengkapi cipset Qualcomm Snapdragon 680, RAM 6GB, storan 128GB, bateri 5,000mAh dan pengimbas cap jari di bahagian sisi. 

    Untuk kamera pula, ia terdiri daripada kamera utama 50MP, kamera ultra-lebar 5MP, sensor kedalaman 2MP, kamera makro 2MP dan kamera swafoto 8MP.  Telefon ini dilengkapi sistem operasi Android 12 dengan antara muka (UI) One UI 4.1 dan akan ditawarkan dalam warna biru, jingga, putih dan hitam bermula pada harga RM899 di Shopee.

    vivo T1x

    Telefon ini dilengkapi dengan cipset Snapdragon 680, RAM 4GB/ 8GB (Extended RAM 2.0 4GB), storan 64GB/ 128GB, bateri 5,000mAh dan pengecasan pantas 18W. Ia menggunakan skrin Ultra Clear Display FullHD+ berukuran 6.58 inci dengan kadar penyegaran semula 90Hz.

    Spesifkasi lain termasuk tri-kamera 50MP, kamera swafoto 8MP dan perisian  FunTouchOS 12 dengan Multi-Turbo 5.0. Ia mempunyai pilihan warna Gravity Black atau Space Blue berharga RM799 untuk varian varian 8GB+128GB di Shopee.

    HONOR X8 5G

    Ia menampilkan panel LCD TFT 6.5 inci dengan nisbah aspek 20:9, dikuasakan oleh cipset Snapdragon 480+, RAM 6GB dengan RAM tambahan 2GB dan storan 128GB. Ia menggunakan sistem pengendalian Magic UI 4.2 berdasarkan Android 11.

    Di bahagian belakang pula terdiri daripada kamera utama 48MP diikuti dengan sensor kedalaman dan lensa makro manakala kamera hadapannya adalah 8MP. Baterinya berkapasiti 5,000mAh yang menyokong pengecasan pantas 22.5W. Selain sambungan 5G, X8 5G juga menyokong NFC. Peranti ini berharga RM999 dengan waranti lanjutan satu tahun bernilai RM119 di Shopee.

    Telefon pintar gaming yang mana satukah pilihan anda? Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Harga Infinix GT 20 Pro 5G untuk pasaran Malaysia didedah bermula RM1,299

    Infinix GT 20 Pro 5G yang akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mei ini tetapi butiran lanjut masih belum didedahkan oleh syarikat...

    Google Play Store kini boleh memuat turun dua aplikasi serentak

    Baru-baru ini, Google telah memperkenalkan peningkatan kecil namun ketara pada Google Play Store yang membolehkan pengguna memuat turun dua aplikasi serentak pada...

    Pengguna TNG eWallet dan MyPB kini boleh buat pembayaran QR melalui Alipay+ di Hong...

    Pengguna Touch ‘n Go eWallet (TNG eWallet) dan MyPB oleh Public Bank Berhad kini berpeluang untuk membuat pembayaran QR dengan lancar di...

    Shopee ingatkan anda supaya waspada dengan sebarang mesej yang minta maklumat peribadi

    Platform e-dagang popular, Shopee, ingin mengingatkan anda supaya kekal berwaspada terhadap sebarang mesej atau SMS yang meminta maklumat peribadi anda. Peringatan ini...

    AmBank akan lancarkan kemas kini baharu untuk aplikasi AmOnline pada Mei ini

    Jika anda mempunyai akaun AmBank, anda perlu mengambil perhatian lanjut mengenai berita ini. Untuk makluman anda, AmBank merancang untuk menaik taraf aplikasi...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X