fbpx
More

    Apple lancarkan pembesar suara HomePod mini dan “casing” MagSafe untuk iPhone 12, bermula RM219

    Selain melancarkan siri telefon pintar iPhone 12 dalam acara Apple Event, Apple turut melancarkan dua produk baharu iaitu pembesar suara HomePod mini dan sarung (casing) MagSafe untuk iPhone 12. HomePod mini merupakan pembesar suara yang lebih kecil kepada HomePod dan menampilkan pelbagai fungsi yang serupa.

    HomePod mini dilengkapi cipset Apple S5 untuk memberikan kualiti audio terbaik dengan melaras kekuatan bunyi, dynamic range dan pegerakan pemacu (driver) serta passive radiators. Pembesar suara yang mempunyai ketinggian 3.3 inci ini juga boleh dimainkan secara stereo jika digabungkan dengan sebuah lagi HomePod mini dan boleh diakses menggunakan suara melalui Siri.

    Apple turut memperkenalkan fungsi Intercom yang membolehkan pengguna untuk berkongsi mesej audio di antara HomePod mini yang berasingan dalam rumah. Mesej Intercom juga boleh terpapar pada iPad, iPhone dan Apple Watch. Ia akan mula dijual pada 16 November dengan harga USD99 (~RM410).

    Sementara itu, Apple turut memperkenalkan aksesori khas untuk iPhone 12 iaitu MagSafe. Ia adalah sebuah magnet di dalam sarung itu yang akan memudahkan pengguna untuk menghubungkan telefon itu dengan pengecas wayarles.

    Selain itu terdapat juga sarung yang boleh dijadikan sebagai dompet untuk menyimpan kad atau wang. Sarung MagSafe akan dijual pada harga bermula RM219 dan pengecas wayarles MagSafe pula berharga RM179.

    Setakat ini masih tiada maklumat tentang keberadaan HomePod mini di Malaysia. Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    nubia Neo 2 5G dilancar di Malaysia: Tampilkan ‘Dual Gaming Shoulder Triggers’ berharga RM999

    Siri nubia Neo melancarkan peranti andalan terbaharunya, nubia Neo 2 5G yang dicipta untuk memenuhi keperluan pemain kasual dan peminat dengan mengutamakan...

    TIME naik taraf Pakej MyKabel 100Mbps kepada 200Mbps, harga kekal pada RM69/bulan

    Awal bulan ini, TIME memberikan peningkatan Speed Boost secara percuma kepada beberapa pelanggan yang layak. Kini, terdapat satu lagi peningkatan baru dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X