fbpx
More

    Microsoft lancarkan 7 produk Surface baharu, termasuk komputer riba, tablet, stilus dan tetikus

    Baru-baru ini Microsoft telah mengadakan acara pelancaran rasmi bagi tujuh buah produk miliknya. Produk yang dilancarkan ialah Microsoft Surface Pro 8, Surface Laptop Studio, Surface Duo 2, Surface Slim Pen 2, Surface Go 3, Surface Adaptive Kit dan tetikus Ocean Plastic.

    Microsoft Surface Pro 8

    Microsoft Surface Pro 8 hadir dengan reka bentuk terbaru berbeza dengan barisan Surface Pro yang lain. Ia memiliki bingkai skrin yang nipis berukuran 13 inci, dua port Thunderbolt 4 dan menyokong penggunaan Surface Slim Pen 2 terbaru.

    Microsoft Surface Laptop Studio

    Surface Laptop Studio merupakan komputer riba terbaru daripada Microsoft untuk segmen andalannya. Komputer riba ini mempunyai engsel pada bahagian tengahnya yang mana ia boleh dilipat untuk memudahkan pengguna untuk melakukan kerja.

    Microsoft Surface Duo 2

    Microsoft Surface Duo 2 menambah banyak ciri berbanding versi sebelumnya yang mana ia merangkumi sambungan 5G, tiga kamera dan Glance Bar. Glance Bar berfungsi untuk menunjukkan masa dan kapasiti bateri yang tinggal semasa komputer riba ini ditutup.

    Microsoft Surface Slim Pen 2

    Stilus yang baru dilancarkan Microsoft ini memiliki ciri haptik yang mana ia memberikan tindak balas sentuhan yang tepat ketika menggunanya.

    Microsoft Surface Go 3

    Surface Go 3 merupakan peranti kelas permulaan dalam barisan Surface yang telah dikemas kini dan diberikan cip pemprosesan Intel terbaru.

    Microsoft Surface Kit Adaptif

    Kit Adaptif merupakan kotak yang mengandungi label dan penunjuk untuk dilekatkan pada peranti Surface. Selain itu, di dalam kit tersebut juga terdapat alatan untuk membuka badan peranti ini dan kaki pada bahagian belakangnya.

    Tetikus Microsoft Ocean Plastic

    Badan tetikus Microsoft Ocean Plastic diperbuat daripada 20% bahan plastik yang dikumpulkan daripada lautan dan dikitar semula. Untuk pengetahuan, pembungkusan ia juga menggunakan bahan 100% boleh dikitar semula.

    Adakah anda berminat dengan peranti ini? Berikan komen anda di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: The Verge

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X