fbpx
More

    Apple MacBook Pro 13-inci diumumkan di Malaysia: SSD sehingga 4TB, harga bermula RM5,599

    Apple yang bergiat aktif dalam arena teknologi sejak baru-baru ini bermula dengan pelancaran iPhone SE, kini mengumumkan MacBook Pro 13-inci dengan beberapa spesifikasi terbaru yang menonjol. Spesifikasi yang dikatakan bakal menggandakan prestasi MacBook Pro 13-inci melalui storan dan prestasi yang lebih tinggi.

    MacBook Pro 13-inci terbaru ini hadir dengan reka bentuk aluminium yang kemas dalam pilihan warna kelabu atau space grey. Ia dilengkapi paparan Retina 13-inci bersama pembesar suara stereo-lebar, Touch ID, Touch Bar dan dioperasikan MacOS Catalina terkini.

    Komputer riba mudah alih ini tampil dengan pilihan penambahan storan yang lebih besar. Jika versi terdahulu hanya hadir dengan penambahan SSD sehingga 2TB, versi terkini hadir dengan kapasiti penambahan SSD sehingga 4TB. Bukan itu sahaja, ia dijana pemproses Intel Core generasi ke-10 dengan kelajuan Turbo Boost sehingga 4.1GHz.

    Dari segi grafik pula, MacBook Pro 13-inci terbaru dioperasikan Intel Iris Plus Graphics yang memberi 80% lebih prestasi berbanding generasi MacBook Pro yang sebelumnya! Pengguna juga boleh menerima sambungan Pro Display XDR pada resolusi penuh 6K. Dari segi RAM pula, MacBook Pro 13-inci terbaru menawarkan memori standard bermula dengan 16GB. Namun, anda juga boleh memilih pilihan 32GB.

    Apple turut mengumumkan harga MacBook Pro 13-inci di pasaran Malaysia bermula dengan harga RM5,559 hingga RM8,799. Untuk pelanggan berkategori pendidikan, anda boleh mendapatkannya bermula dengan harga RM5,169. Anda boleh klik pautan ini untuk maklumat lanjut mengenai kategori pendidikan. Walaupun harganya sudah diumumkan, tetapi anda perlu menyemak dari masa ke masa mengenai tempoh pembukaan pra-tempah atau tempahan di laman web rasmi Apple MY.

    Kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    nubia Neo 2 5G dilancar di Malaysia: Tampilkan ‘Dual Gaming Shoulder Triggers’ berharga RM999

    Siri nubia Neo melancarkan peranti andalan terbaharunya, nubia Neo 2 5G yang dicipta untuk memenuhi keperluan pemain kasual dan peminat dengan mengutamakan...

    TIME naik taraf Pakej MyKabel 100Mbps kepada 200Mbps, harga kekal pada RM69/bulan

    Awal bulan ini, TIME memberikan peningkatan Speed Boost secara percuma kepada beberapa pelanggan yang layak. Kini, terdapat satu lagi peningkatan baru dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X