fbpx
More

    Acer Aspire Vero dan Vero Monitor turut rasmi, diperbuat daripada bahan kitar semula bermula RM2,599 dan RM749

    Acer turut mengumumkan komputer riba Aspire Vero dan paparan Vero CB1 di Malaysia. Model yang dikemaskini ini digabungkan dengan peratusan plastik yang dikitar semula (PCR) yang lebih tinggi dalam casisnya iaitu sebanyak 40%. Ini dapat mengurangkan pelepasan CO2 sebanyak 30% dalam proses pembuatan bahan casis.

    Selain itu, terdapat penggabungan Ocean Bound Plastic (OBP) dalam pad jejak melalui penggunaan OceanGlass. Pembungkusannya juga menggunakan bahan kitar semula seperti kertas dan kadbod. Komputer riba ini dilengkapi cipset Intel Core i7 generasi ke-13, paparan FHD IPS 14 inci dan menawarkan pilihan RAM 8GB atau 16GB serta SSD 512GB.

    Ia hadir dengan pra-pasang Microsoft Office 2021 edisi Home dan Student. Harga Acer Aspire Vero 14 bermula RM 2,599 dan tersedia di Acer eStore serta kedai rasmi Acer di Shopee dan Lazada. Acer Malaysia juga mengumumkan program tukar beli dan Go Green untuk menggalakkan para penguna bertukar ke komputer riba hijau dan mengurangkan jejak karbon.

    Dari sekarang sehingga 30 September 2023, para pelanggan boleh tukar beli peranti lama mereka untuk rebat tunai bernilai sehingga RM 500 untuk pembelian Aspire Vero 14. Peranti yang layak untuk program ini termasuk tablet, komputer riba, komputer desktop dan komputer AIO.

    Paparan Acer Vero CB 1 datang dalam tiga varian iaitu CB241Y, CB271, dan CB 271U. Ketiga-tiga monitor menggunakan 85% plastik PCR dan 5% OBP (Ocean Bound Plastic) dalam pembungkusan. Monitor Acer Vero CB1 hadir dengan pilihan 24 inci dan 27 inci dengan paparan sehingga WQHD untuk ketepatan warna sRGB sebanyak 99%.

    Monitor Acer Vero CB241Y dan CV271 adalah paparan IPS FHD 24 inci dan 25 inci sementara monitor 27 inci CB271U adalah paparan IPS WQHD. Monitor Acer Vero Cb241Y, CB271 dan CB271U masing-masing berharga RM749, RM879, dan RM1,099.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Harga vivo V30 5G turun secara tetap, kini bermula RM1,899

    vivo Malaysia telah mengumumkan penurunan harga pasaran untuk telefon pintar kelas pertengahan vivo V30 5G yang asalnya dilancar pada bulan Mac lalu.

    Pengguna Android dan iOS boleh akses ChatGPT tanpa akaun selepas muat turun

    ChatGPT, bot sembang daripada OpenAI telah mengubah dengan ketara cara orang mencari dan melihat enjin carian dengan menyediakan pembantu digital di hujung...

    JPJ beri amaran sewa kenderaan kepada warga asing tanpa lesen

    Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melancarkan operasi untuk mengenal pasti syarikat dan individu yang menyewakan kenderaan kepada warga asing tanpa lesen memandu...

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X