fbpx
More

    Acer lancarkan Predator Helios Neo 14 dan Nitro 16 baharu dengan kemajuan AI bermula ~RM6,678

    Acer telah memperkenalkan komputer riba gaming baharunya, Predator Helios Neo 14 dan Acer Nitro 16 yang diperbaharui di mana kedua-duanya dilengkapi dengan perkakasan berkuasa untuk memenuhi keperluan pemain dan pencipta.

    Predator Helios Neo 14 mempunyai pemproses Intel Core Ultra terkini, menawarkan pengalaman AI pada PC manakala Acer Nitro 16 telah dinaik taraf dengan pemproses Intel Core generasi ke-14, meningkatkan keupayaan gaming dan kreativiti. Ia menampilkan GPU NVIDIA GeForce RTX 40 Series, menyokong teknologi DLSS 3.5 berkuasa AI serta menyampaikan visual yang menakjubkan pada paparan WQXGA dengan gamut warna 100% sRGB dan keserasian NVIDIA G-SYNC.

    Predator Helios Neo 14

    Kedua-dua komputer riba hadir dengan Microsoft Copilot yang disepadukan ke dalam Windows sambil menyediakan akses pantas kepada bantuan AI dan ciri persidangan video dipertingkat AI Acer. Selain itu, setiap peranti menawarkan satu bulan Xbox Game Pass Ultimate, membolehkan pengguna menikmati perpustakaan game PC yang luas.

    Ia dilengkapi dengan sistem penyejukan termaju termasuk kipas dwi, penyejukan ekzos dan haba logam cecair pada CPU untuk memastikan prestasi optimum semasa sesi permainan yang sengit. Walaupun saiznya yang padat, Predator Helios Neo 14 menawarkan prestasi yang mantap dengan pemproses Intel Core Ultra 9 dan GPU Laptop NVIDIA GeForce RTX 4070. Pengaliran haba yang dipertingkatkan dan grafik berkuasa AI menjanjikan prestasi luar biasa dan visual realistik semasa dalam perjalanan.

    Nitro 16, sebaliknya, menampilkan sehingga pemproses Intel Core i7 14700HX dan GPU NVIDIA GeForce RTX 4060, memberikan keseimbangan kehebatan gaming dan produktiviti. Komputer riba ini mempunyai komunikasi video dan audio yang dipertingkatkan AI hasil sokongan kamera web Acer PurifiedVoice 2.0 dan Acer PurifiedView.

    Untuk mengoptimumkan pengalaman gaming, Nitro 16 menyepadukan Copilot dalam Windows dan penyelesaian persidangan AI dipertingkatkan Acer, menawarkan pengalaman pengguna yang lancar dan intuitif. Pengguna boleh menyesuaikan mod prestasi dan pencahayaan papan kekunci melalui perisian NitroSense mengikut pilihan mereka.

    Nitro 16

    Komputer riba ini menggunakan reka bentuk terma yang canggih termasuk sistem dwi-kipas dan gris haba logam cecair, untuk meminimumkan pemanasan dan memastikan prestasi CPU dan GPU puncak. Dengan port Intel Killer DoubleShot Pro dan ThunderBolt 4, isu sambungan diminimumkan, memberikan pengalaman permainan dan kreatif yang lancar.

    Predator Helios Neo 14 akan dikeluarkan di Amerika Utara pada bulan Mei dengan harga bermula dari USD 1,799.99 (~RM8,586) dan di EMEA pada bulan Jun. Acer Nitro 16 juga akan diperkenalkan di Amerika Utara pada bulan Mei pada harga bermula USD 1,399.99 (~RM6,678) dan di EMEA pada bulan Jun Untuk maklumat lanjut tentang ketersediaan, spesifikasi produk dan harga di pasaran tertentu, anda boleh untuk menghubungi pejabat Acer terdekat melalui www.acer.com.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    AS akan haramkan TikTok jika ia tidak dilepaskan daripada syarikat China

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Joe Biden telah menandatangani satu rang undang-undang yang akan mengharamkan penggunaan platform media sosial TikTok dalam negara itu,...

    Qualcomm umumkan Snapdragon X Plus, cipset komputer riba berasaskan ARM

    Qualcomm Technologies, Inc. memperkenalkan Snapdragon X Plus, mengembangkan portfolio platform siri Snapdragon X yang terkenal. Snapdragon X Plus adalah CPU Qualcomm Oryon...

    WhatsApp sedang uji ciri berkongsi fail tanpa sambungan internet

    WhatsApp sedang bersiap untuk kemas kini penting yang satu memberi tumpuan kepada membolehkan perkongsian fail melalui rangkaian tempatan dan menambah ciri mengambil...

    CelcomDigi perkenalkan pakej “roaming” khas untuk jemaah umrah dan haji

    Syarikat telekomunikasi CelcomDigi kini memperkenalkan pakej perayauan baharu Hajj Roaming Pass yang dikhaskan untuk para pelanggan yang ingin menunaikan ibadat haji atau...

    Infinix GT 20 Pro akan dilancar di Malaysia pada 2 Mei 2024

    Infinix Malaysia bakal melancarkan telefon pintar terbaru, Infinix GT 20 Pro, pada hari Khamis, 2 Mei 2024. Telefon kelas pertengahan ini bakal...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X