fbpx
More

    Acer Malaysia lancarkan komputer Intel Core 12th Gen baharu dalam siri Vero bermula RM3,299

    Sempena hari Acer Day 2022 pada hari ini, Acer Malaysia melancarkan produk baharu dalam siri Vero yang terdiri daripada komputer riba dan komputer desktop.

    Acer TravelMate Vero

    Acer TravelMate Vero adalah sebuah komputer riba yang dibuat daripada bahan mesra alam iaitu plastik yang dikitar semula (post-consumer recycled plastic, PCR). Walaupun dengan PCR, ia masih mempunyai piawaian MIL-STD-810G untuk ketahanan yang tinggi.

    Untuk spesifikasi pula, komputer riba ini mempunyai cipset Intel Core i5, grafik Intel Iris Xe, RAM 8GB dan storan SSD PCIe NVMe 1TB. Untuk keselamatan, ia turut dilengkapi Acer ProShield Plus yang mempunyai fungsi penyulitan dan penyahsulitan serta pengesahan biometrik.

    Acer TravelMate Vero akan dijual di Malaysia pada harga RM3,999. Pelanggan yang membelinya sebelum 30 September 2022 akan menerima tetikus wayarles, beg dan kredit Touch n Go eWallet bernilai RM120.

    Acer Veriton Vero Mini

    Acer Veriton Vero Mini adalah sebuah komputer desktop dengan faktor bentuk satu liter sahaja. Komputer ini turut dibuat daripada PCR sebanyak 25% dan dibungkus dalam kotak yang boleh dikitar semula.

    Ia mempunyai berat 1.3kg dan rekaan VESA Mountable yang memudahkan pengguna mencari tempat letak ideal di atas meja. Spesifikasi dalamannya terdiri dripada cipset Intel Core i5 generasi ke-12, RAM 8GB, storan SSD M.2 256GB dan turut mempunyai ruang M.2 dan DDR4 untuk mengembangkan memori mengikut keperluan pengguna.

    Acer Veriton Vero Mini akan dijual di Malaysia pada harga RM3,299.

    Acer Veritron Vero All-In-One (AIO)

    Acer Veritron Vero AIO adalah sebuah monitor yang turut mempunyai komponen komputer di dalamnya. Seperti produk lain dalam siri Vero AIO, ia terdiri daripada bahan PCR sebanyak 30% dan turut didatangkan dengan papan kekunci dan tetikus yang dibuat daripada bahan sama.

    Skrinnya mempunyai panel LED berukuran 23.8 inci dengan resolusi Full HD (1920×1080) dan kecerahan 250 nits. Untuk penyelenggaraan dan penaiktarafan yang mudah, penutup belakang komputer ini tidak mempunyai skru dan mudah dialihkan.

    Spesifikasi dalamannya pula terdiri daripada cipset Intel Core i5 generasi ke-12, RAM 8GB dan storan SSD M.2 512GB. Ia turut mempunyai pengimbas inframerah (IR) untuk pengecaman muka dan teknologi pintar bersepadu Tobii Aware yang dikaburkan secara automatik apabila pengguna beralih tempat atau mengunci skrin.

    Acer Veritron Vero AIO akan dijual di Malaysia pada harga RM4,599.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan mana-mana produk di atas dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Ant International tubuhkan Pusat Niaga Digital baharu di Malaysia, tawarkan lebih 500 peluang pekerjaan

    Syarikat pembayaran digital dan teknologi kewangan (fintech) antarabangsa, Ant International, mengumumkan penubuhan Pusat Niaga Digital yang terbaru di Malaysia, terletak dalam menara...

    Xsolla Curine Video Game Academy dibuka di Malaysia untuk bangunkan bakat pembina “game” tempatan

    Syarikat kewangan video game global, Xsolla, telah bekerjasama dengan syarikat pembina usaha niaga (venture builder) antarabangsa, Curine Ventures, untuk membuka Xsolla Curine...

    Siri HUAWEI Pura 70 dilancar: Kirin 9010 dan sensor kamera 1 inci 50MP bermula...

    HUAWEI telah memperkenalkan telefon andalan siri HUAWEI Pura 70 di China, menampilkan empat model iaitu Pura 70, Pura 70 Pro, Pura 70...

    TP-Link meperkenalkan WiFi 7 di Malaysia: Menggandakan kelajuan internet secara wayarles

    TP-Link, penyedia rangkaian WiFi dan peranti rumah pintar terkemuka di dunia, siap untuk merevolusi cara kita mengakses internet, sejajar dengan visi kerajaan...

    Siri Samsung Galaxy S25 dijangka sokong kemas kini AI Gemini Nano generasi ke-2 Google

    Samsung memperkenalkan Galaxy AI dengan siri Galaxy S24, bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pengguna. Kini, khabar angin mencadangkan bahawa kemas kini Gemini Nano...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X