fbpx
More

    Acer Predator Triton 16 dilancar: Intel Core 13th Gen, RTX 4070, RAM 32GB berharga ~RM8,290

    Sempena pameran komputer antarabangsa Computex 2023 yang akan berlangsung di Taiwan pada minggu ini, Acer telah melancarkan komputer riba gaming premium yang terbaru iaitu Acer Predator Triton 16 (PT16-51).

    Untuk varian tercanggih, komputer riba gaming ini dilengkapi pemproses Intel Core i9 generasi ke-13 yang membawa clock speed max turbo sehingga 5.4GHz, unit pemproses grafik NVIDIA GeForce RTX 4070 dengan sokongan NVIDIA DLSS 3 dan teknologi Max-Q, RAM DDR5 5200MHz 32GB serta SSD PCIe M.2 2TB dalam susunan RAID 0.

    Walaupun dengan spesifikasi canggih, ia masih mempunyai ketebalan yang agak nipis iaitu 19.9mm sahaja. Rekaannya terdiri daripada badan besi yang mempunyai sudahan perak manakala papan kekuncinya mempunyai pencahayaan RGB.

    Skrinnya berukuran 16 inci dengan panel IPS, resolusi WQXGA (2560×1600), nisbah aspek 16:10, kecerahan puncak 500 nits, kadar segar semula 240Hz dan sempadan bezel yang nipis. Ia boleh memaparkan gamut warna DCI-P3 seluas 100% serta menyokong NVIDIA Advanced Optimus dan NVIDIA G-SYNC untuk pengalaman gaming yang lancar.

    Teknologi penyejukannya terdiri daripada sistem dwi-kipas besi 5th Gen AeroBlade 3D, teknologi paip haba dan lohong udara Acer Vortex Flow serta gris besi cecair (liquid metal grease) pada CPU untuk meningkatkan pelesapan haba.

    Port komputer ini terdiri daripada dua USB 3.2 Gen 2, satu HDMI 2.1, satu USB-C dengan Thunderbolt 4 dan pengimbas kad Micro SD. Ia juga menyokong hubungan WI-Fi 6E dan dilengkapi sistem operasi Windows 11.

    Acer Predator Triton 16 (PT16-51) akan dijual di Amerika Syarikat pada harga bermula USD1799.99 (~RM8,290) dan setakat ini masih tiada maklumat mengenai keberadaannya di Malaysia.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan komputer ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    WhatsApp sedang uji ciri benarkan anda melihat kenalan yang baru saja ‘online’

    WhatsApp sedang menguji ciri baru yang membolehkan pengguna dengan mudah melihat siapa daripada rakan atau kenalan mereka yang baru sahaja 'online'. Ciri...

    Laluan KTM Komuter Tg Malim – KL Sentral beroperasi dengan frekuensi 15 minit mulai...

    Pengumuman baharu Keretapi Tanah Melayu (KTM) memberikan berita gembira kepada penduduk di Lembah Klang apabila laluan Komuter Tanjung Malim ke KL Sentral...

    Ant International tubuhkan Pusat Niaga Digital baharu di Malaysia, tawarkan lebih 500 peluang pekerjaan

    Syarikat pembayaran digital dan teknologi kewangan (fintech) antarabangsa, Ant International, mengumumkan penubuhan Pusat Niaga Digital yang terbaru di Malaysia, terletak dalam menara...

    Xsolla Curine Video Game Academy dibuka di Malaysia untuk bangunkan bakat pembina “game” tempatan

    Syarikat kewangan video game global, Xsolla, telah bekerjasama dengan syarikat pembina usaha niaga (venture builder) antarabangsa, Curine Ventures, untuk membuka Xsolla Curine...

    Siri HUAWEI Pura 70 dilancar: Kirin 9010 dan sensor kamera 1 inci 50MP bermula...

    HUAWEI telah memperkenalkan telefon andalan siri HUAWEI Pura 70 di China, menampilkan empat model iaitu Pura 70, Pura 70 Pro, Pura 70...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X