fbpx
More

    Adobe MAX 2021: Adobe Photoshop boleh diguna pada ‘browser’ dan sokongan RAW untuk iPad

    Adobe memulakan persidangan Max dengan kemas kini pada keseluruhan rangkaian aplikasinya. Salah satu pengumuman terbesar ialah Photoshop untuk pelayar web. Ia adalah versi web Photoshop dengan sokongan penyuntingan yang terhad bertujuan untuk kerja kolaboratif.

    Anda boleh menyimpan PSD ke awan (cloud), berkongsi pautan kepada rakan perniagaan dan menyemak serta mengulas dalam panel ulasan baharu yang akan berfungsi secara langsung dalam Photoshop pada desktop.

    Photoshop pada iPad mendapat kemas kini yang besar. Ia kini menyokong fail RAW daripada keseluruhan senarai RAW Adobe Camera serta fail Apple ProRAW daripada iPhone 12 dan 13. Ciri-ciri lain seperti Sky Replacement, Healing Brush dan Magic Wand kini turut terdapat pada versi Photoshop iPad.

    Ciri pelindung objek pintar baharu telah tiba untuk Photoshop pada desktop. Hanya tandakan pada objek dan teknologi Sensei AI boleh mengasingkannya dalam topeng (mask) baharu supaya anda boleh menggunakan penetapan sendiri padanya. Untuk objek yang banyak, anda boleh memilih Layer > Mask All Objects untuk menjana topeng.

    Pengadun Landskap (Landscape Mixer) boleh menjana musim yang berbeza dengan tangkapan landskap dalam beberapa saat. Ciri ini malah akan menutup dan mengharmonikan orang di tempat kejadian supaya mereka tidak kelihatan tidak pada tempatnya.

    Untuk maklumat lanjut, sila layari laman rasmi Adobe Photoshop. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    HONOR Band 9 dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar dengan skrin AMOLED 1.57″ berharga...

    HONOR Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar terbaru iaitu HONOR Band 9. Ia menampilkan skrin AMOLED berukuran 1.57 inci dengan kadar segar...

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X