fbpx
More

    AEON Bank dilancar sebagai bank digital patuh syariah pertama di Malaysia

    Pada hari ini, AEON Bank (M) Berhad telah dilancar sebagai bank digital patuh syariah pertama di Malaysia yang menawarkan pelbagai perkhidmatan perbankan digital peribadi serta pelbagai manfaat untuk para pelanggan AEON. Anda boleh muat turun aplikasi bank digital ini di Apple App Store atau Google Play Store.

    Antara perkhidmatan yang ditawarkan termasuklah Savings Account-i, Saving Pots, alat pengurusan belanjawan serta banyak lagi pada masa hadapan. Setiap pengguna yang mendaftarkan diri dengan AEON Bank akan menerima kad debit maya AEON Bank x Visa Debit Card-i, manakala mereka yang inginkan kad debit fizikal pula boleh melakukan sedemikian.

    Sebagai sebuah bank Islamik, AEON Bank mengamalkan perbankan yang patuh Syariah sepenuhnya. Pendaftaran juga boleh dilakukan melalui aplikasi AEON Bank sahaja dengan tiga langkah mudah.

    Selain pelbagai fungsi perbankan digital, satu ciri menarik yang unik untuk AEON Bank ialah ia disepadukan dengan pelbagai perniagaan yang berada bawah naungan AEON Group seperti AEON Mall, AEON Supermarket, La Boheme Bakery, AEON Wellness dan banyak lagi. Para pengguna AEON Bank akan menerima pelbagai manfaat seperti mata ganjaran AEON Points apabila membeli-belah di kedai-kedai tersebut.

    Pengguna akan menerima AEON Points apabila mereka menggunakan AEON Bank untuk melakukan transaksi di mana-mana sahaja, namun mereka akan menerima lebih banyak AEON Points dan manfaat lain jika mereka membeli-belah di mana-mana perniagaan AEON.

    AEON Points yang sudah dikumpul boleh ditukarkan kepada wang tunai yang akan dikreditkan ke dalam akaun AEON Bank pengguna.

    Sementara itu, para pelanggan AEON yang sudah menjadi ahli AEON Points Programme akan menjadi ahli AEON Bank secara automatik dan AEON Points yang sudah dikumpulkan sebelum ini akan kekal dalam AEON Bank.

    Bagi menyambut pelancarannya, pengguna AEON Bank yang mengaktifkan akaun mereka akan menerima 3,000 AEON Points, tiga kali ganda AEON Points untuk setiap transaksi yang menggunakan AEON Bank x Visa Debit Card-i serta kadar keuntungan 3.88% per annum.

    AEON Bank juga akan menganjurkan jerayawara umum di AEON Mall Shah Alam, Selangor sehingga 2 Jun 2024 di mana para pelawat boleh menyertai pelbagai aktiviti menarik, mendapatkan diskaun untuk makanan dan minuman serta banyak lagi. Ia juga akan dianjurkan di Kelantan, Kuala Lumpur, Johor, Pulau Pinang, Negeri Sembilan, Perak, Melaka dan Sarawak dalam masa terdekat.

    Layari laman web AEON Bank untuk maklumat lanjut mengenai Bank digital ini. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat menggunakannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    iQOO 13 dijangka dilancar November ini dengan dwi-cipset dan peningkatan sistem kamera

    iQOO memperkenalkan iQOO 12 dan 12 Pro di China pada bulan November lalu dengan model standard dilancarkan ke pasaran global pada bulan...

    MCMC mohon TikTok dan Telegram turunkan kandungan yang tidak sahih mengenai kes Zayn Rayyan

    Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) telah mengenal pasti beberapa laman media sosial yang memaparkan dakwaan maklumat siasatan yang dibocorkan berkaitan kes...

    vivo V40 5G dilancar: SD 7 Gen 3, kamera 50MP dan pengecasan 80W bermula...

    Telefon terbaru vivo V40 5G dilancar, menyokong kelajuan pengecasan 80W tetapi pengecas tidak disertakan dalam kotak dan perlu dibeli secara berasingan. Pada...

    Whatsapp sedang bangunkan ciri pindahkan sejarah sembang melalui Kod QR

    Kemas kini beta WhatsApp terbaru untuk Android 2.23.9.19 memperkenalkan ciri pemindahan sembang baharu yang membolehkan pengguna memindahkan sejarah sembang mereka daripada peranti...

    Carl Pei dedahkan Nothing OS 3.0: Penyesuaian skrin kunci dan animasi interaktif

    Nothing OS 3.0, kemas kini UI utama Nothing yang seterusnya akan dilancarkan bersama dengan Nothing Phone 2a Community Edition. Carl Pei telah...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    Segalanya yang anda perlu tahu tentang bank digital di Malaysia!

    Konsep "bank digital" kini merupakan sesuatu yang semakin mendapat tempat dalam kesedaran rakyat Malaysia, terutamanya dengan pengenalan dua operator bank dgital yang...
    X