fbpx
More

    Android 12 bakal hadir dengan ciri “gaming” yang lebih baik termasuklah Game Mode

    Baru-baru ini, kami telah memaklumkan mengenai rekaan dan beberapa perubahan dalam Android 12. Terkini, sumber telah menambah lagi beberapa maklumat mengenai perubahan yang ada pada Android 12. Antaranya adalah; Game Mode, skrin berputar secara automatik.

    Sebelum ini fungsi Rotate atau skrin berputar secara automatik sudah hadir di peranti Android. Pemutaran ini menggunakan giroskop dan akselerometer di peranti sebagai asas. Terdapat pengguna yang tidak berpuas hati dengan fungsi pemutaran skrin secara automatik ini.

    Android 12 dilapor bakal hadir dengan fungsi Smart Autorotate yang lebih baik menggunakan teknologi kecerdasan buatan Google AI. Menurut sumber, kamera hadapan peranti anda akan dapat mengesan posisi kepada untuk memutarkan skrin.

    Sumber: Mishaal Rahman

    Salain itu, fungsi Game Mode juga dilapor bakal hadir pada Android 12. Perkhidmatan Game Manager sebagai pengurusan game dalam Android 12 membenarkan pengguna untuk menguruskan beberapa ciri peranti yang melibatkan game contohnya mod Do Not Disturb, tahap kecerahan automatik dan lain-lain.

    Android 12 juga dilapor bakal hadir dengan Bluetooth API yang membenarkan sesebuah game untuk mengesan tahap bateri mana-mana alat kawalan game yang dihubungkan melalui Bluetooth. Game kemudiannya akan memaklumkan kepada anda jika alat kawalan sudah ketiadaan bateri atau bateri bertahap rendah.

    Sebagai tambahan, Google akan turut menambah ciri pengurangan warna cerah atau dikenali sebagai Reduce Brightness. Pengguna bakal menikmati fungsi ini di Tetapan Pantas/Quick Settings dalam Android 12.

    Anda boleh menyemak berita lepas mengenai ciri baru Android 12 seperti pilihan widget baru dan isyarat mikrofon dan sebagainya.

    Apakah pendapat anda mengenai ciri Android 12 setakat ini? Beritahu kami di laman Facebook dan kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: XDA Developers

     

    Artikel Terkini

    realme 12x 5G dilancar di Malaysia: Skrin 6.67″ 120Hz, Dimensity 6100+, kamera utama 50MP...

    Pada hari ini, realme Malaysia melancarkan satu lagi telefon dalam siri realme 12 iaitu realme 12x 5G. Ia merupakan varian yang paling...

    vivo V30e dilancar di Malaysia: Kamera Sony IMX882 50MP dan Aura Light 3.0 berharga...

    vivo memperkenalkan inovasi terbarunya, vivo V30e di Malaysia hari ini, menjanjikan gabungan reka bentuk berteknologi tinggi dan prestasi terunggul. Reka bentuknya menampilkan...

    Infinix GT 20 Pro rasmi di Malaysia: Dimensity 8200 Ultimate, skrin 144Hz dan LED...

    Infinix melancarkan GT 10 Pro pada Ogos tahun lepas sebagai telefon pintar permainan pertamanya. Hari ini, sebagai pengganti GT 10 Pro, Infinix...

    Microsoft umumkan pelaburan ~RM10.5 bilion untuk tingkatkan teknologi AI dan “cloud” dalam Malaysia

    Dalam acara Microsoft Build: AI Day yang berlangsung di Kuala Lumpur pada hari ini, CEO Microsoft Satya Nadella mengumumkan bahawa syarikat teknologi...

    Siri HUAWEI Pura 70 kini boleh ditempah di Malaysia, harga bermula RM3,699

    Hari ini, HUAWEI Malaysia membuat pengumuman mengejut mengenai harga dan ketersediaan Siri HUAWEI Pura 70. Dalam laman rasmi HUAWEI Malaysia, tempahan Pura...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X