fbpx
More

    Apple AirPods Pro 2 dilancar: Dilengkapi cip H2, ANC lebih kukuh, sistem kawalan baru bermula RM1,099

    Selain melancarkan siri telefon pintar iPhone 14 dan Apple Watch baharu dalam acara Far Out pada hari ini, Apple turut melancarkan model baharu untuk fon telinga wayarlesnya yang amat popular iaitu AirPods Pro 2nd Generation. Fon telinga ini menawarkan banyak penambahbaikan yang ketara berbanding model sebelumnya, seperti kualiti bunyi dan pembatalan hingar aktif (active noise cancellation, ANC).

    Penambahbaikan ini datang daripada cip H2 baru dalam AirPods Pro kali ini, di mana Apple mengatakan boleh membatalkan bunyi hingar sebanyak dua kali ganda berbanding model sebelumnya dan pada kadar 48,000 kali sesaat. Terdapat juga sebuah mod Adaptive Transparency yang boleh membatalkan bunyi bising daripada siren atau alatan bertukang.

    Apple juga mengemas kini kawalan sentuh untuk AirPods Pro, di mana pengguna kini boleh melaraskan tahap bunyi dengan meleret (swipe) pada batang AirPods.

    Daripada segi kualiti bunyi, AirPods Pro kali ini mempunyai pemacu audio low-distortion baharu dan amplifier dalaman khas. Ia akan menghasilkan bunyi dengan bass lebih mendalam dan bunyi yang jelas untuk jurang frekuensi yang luas. Apple juga memperkenalkan sarung telinga (ear tips) dengan saiz XS untuk telinga yang lebih kecil bagi mengekalkan kualiti pembatalan hingar dan audio.

    Untuk hayat bateri pula, Apple mengatakan pengecasan penuh boleh bertahan sehingga enam jam dengan ANC diaktifkan, atau sehingga 30 jam jika ANC dimatikan serta digabungkan dengan bateri dalam bekas pengecas. Bekas pengecas itu menyokong pengecasan wayarles MagSafe dan Qi serta boleh dicas menggunakan pengecas Apple Watch.

    Malangnya, pengecasan berwayar masih memerlukan kabel dengan port Lightning dan bukannya USB-C seperti yang dikhabarkan sebelum ini.

    Bekas fon telinga ini boleh dijejak menggunakan fungsi Find My atau bunyi daripada pembesar suara yang terdapat di dalamnya. Terdapat juga sebuah cangkuk untuk tali lanyard dan rating kalis air.

    Apple AirPods Pro 2nd Generation akan dijual pada harga RM1,099 di Malaysia, namun setakat ini tarikh penjualannya masih belum diumumkan. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Nothing mengacah produk audio yang akan datang tidak lama lagi

    Nothing yang merupakan jenama dengan reka bentuk yang menarik kini telah menyiarkan pengacah rasmi mengenai pelancaran produk audio yang akan datang. Seperti...

    Selepas PDRM, Imigresen mungkin turut akan menggunakan kamera badan

    Sebelum ini, kami laporkan bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan memakai kamera badan secara beransur-ansur mulai Oktober ini. Jabatan Imigresen Malaysia (JIM)...

    Fungsi Gemini dalam Google Messages kini tersedia untuk pengguna di Malaysia

    Google Gemini merupakan bot sembang AI oleh Google dengan model berbilang bahasa. Namun, untuk mengakses Gemini Ultra, anda perlu melanggan pelan Google...

    Imej janaan Google Pixel 9 tertiris tanpa kanta periskop, model XL turut bakal dilancar

    Sebelum ini, terdapat imej janaan yang tertiris menunjukkan pandangan pertama Google Pixel 9 dan 9 Pro. Kini, sumber mendedahkan bahawa model standard...

    Fahmi Fadzil: Kerajaan akan bincang mengenai model rangkaian dwi 5G minggu depan

    Satu mesyuarat mengenai model rangkaian dwi 5G dijangka diadakan minggu depan menurut Menteri Komunikasi, Fahmi Fadzil. Beliau mendedahkan perkara ini semasa pelancaran...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X