fbpx
More

    Apple Watch Series 6 dan Apple Watch SE dilancarkan: Ciri pantau oksigen dalam darah, bermula ~RM1,152

    Melalui sebuah acara Apple pada awal pagi ini, Apple telah melancarkan dua produk dan Apple Watch adalah salah satunya. Apple Watch kali ini bukan sahaja terdiri daripada Apple Watch Series 6, tetapi Apple Watch SE yang lebih berpatutan. Jam tangan pintar khas dari Apple ini hadir dengan penawaran naik taraf spesifikasi yang lebih baik dari generasi terdahulu.

    Apple Watch Series 6 hadir dengan ciri kesihatan yang lebih baik. Penjejak SpO2 kini membantu anda untuk mengetahui tahap saturasi oksigen dalam kandungan darah anda dan ukurannya boleh membantu mengetahui tahap kesihatan anda.

    Jam tangan pintar baharu ini hadir dengan pengoperasian cip yang selancar iPhone 11, tetapi disesuaikan dengan operasi jam tangan pintar, iaitu cip S6. Tambahan pula, sensor cap jari Touch ID pada jam tangan pintar ini ada pada butang kuasa di sebelah sisi.

    Melalui siri jam tangan pintar baharu ini, terdapat latar belakang baharu yang boleh ditetapkan seperti penggunaan memoji anda sendiri dan paparan skrin Always-On Display Retina.

    Lebih menarik, anda boleh mengetahui masa-masa emas untuk fungsi fotografi melalui jam tangan pintar anda; contohnya Golden Hour di waktu senja. Apple Watch Series 6 bermula pada harga $399 (~RM1,648).

    Apple Watch SE

    Apple turut mengumumkan Apple Watch SE dengan harga yang lebih berpatutan berbanding siri jam tangan pintar Apple yang biasa. Berita ini mungkin berita yang menggembirakan untuk peminat Apple Watch.

    Lebih menarik, ia masih hadir dengan ciri-ciri jam tangan pintar seperti paparan notifikasi dan penjejak kesihatan. Perbezaannya hanyalah pada cip S5 yang digunakan dan ketiadaan ciri Always-On Retina pada paparannya, berbanding cip S6 pada Apple Watch Series 6. Apple Watch SE dilancarkan dengan harga $279 (~RM1,152).

    Untuk peminat di Malaysia, anda boleh membaca berita mengenai harga rasmi Apple Watch SE dan harga rasmi Apple Watch Series 6 Malaysia di pautan ini (sedang dikemas kini).

    Apakah pandangan anda mengenai Apple Watch Series 6 dan Apple Watch SE? Beritahu kami di laman Facebook dan kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    nubia Neo 2 5G dilancar di Malaysia: Tampilkan ‘Dual Gaming Shoulder Triggers’ berharga RM999

    Siri nubia Neo melancarkan peranti andalan terbaharunya, nubia Neo 2 5G yang dicipta untuk memenuhi keperluan pemain kasual dan peminat dengan mengutamakan...

    TIME naik taraf Pakej MyKabel 100Mbps kepada 200Mbps, harga kekal pada RM69/bulan

    Awal bulan ini, TIME memberikan peningkatan Speed Boost secara percuma kepada beberapa pelanggan yang layak. Kini, terdapat satu lagi peningkatan baru dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X