fbpx
More

    ASUS ExpertBook B7 Flip, B3 Flip dan 3 Detachable dilancar di Malaysia, bermula RM2,099

    Selepas melancarkan komputer riba Intel generasi ke-12 bulan lepas, ASUS sekali lagi melancarkan tiga komputer riba ExpertBook baharu iaitu ExpertBook B7 Flip, B3 Flip dan B3 Detachable. Kesemuanya menampilkan sambungan 5G dan sokongan 4G LTE sambil mengemas perkakasan paling cekap untuk pengalaman pengkomputeran sepanjang hari.

    ExpertBook B7 Flip

    ExpertBook B7 Flip ialah komputer riba premium yang boleh dilipat dan beratnya hanya 1.47kg. Ia dikuasakan oleh pemproses Intel Alder Lake P Generasi ke-12. B7 Flip dilengkapi dengan sambungan WiFi 6E dan 5G pilihan untuk sambungan ultrapantas, paparan sentuh 14 inci dengan nisbah 16:10 beresolusi 2560×1600 dan kecerahan 400 nits.

    Ia juga dilengkapi dengan port yang banyak termasuk port USB dan HDMI. Dilengkapi dengan bateri 63Wh, ExpertBook B7 Flip menawarkan hayat bateri sehingga 11 jam dan menyokong pengecasan pantas USB PD pada 65W. Ia memenuhi piawaian MIL-STD 810H yang ketat dan merupakan titik jualan penting untuk komputer riba ini.

    Akhir sekali, ciri keselamatan juga dipertingkatkan dengan kamera inframerah yang menyokong log masuk Windows Hello dan cip keselamatan TPM 2.0. ASUS ExpertBook B7 Flip boleh didapati pada akhir Julai 2022 dengan harga bermula RM8,499.

    ExpertBook B3 Flip

    Bagi mereka yang mencari komputer riba 2-dalam-1, ExpertBook B3 Flip menawarkan faktor bentuk yang sangat diperlukan dan port I/O penuh yang lengkap termasuk port USB dan RJ45 bersaiz penuh. Ia juga disertakan dengan sambungan Thunderbolt 4 sekiranya anda ingin menyambungkan storan luaran berkelajuan tinggi dan monitor resolusi tinggi.

    B3 Flip dikuasakan oleh pemproses Intel Tiger Lake Generasi ke-11 dan ASUS menawarkan sambungan 4G LTE selain sambungan WiFi 6. Pengguna juga boleh memilih paparan FHD 14 inci yang meliputi 100% ruang warna sRGB dan 400 nits kecerahan yang sesuai untuk penciptaan kandungan.

    ExpertBook B3 Flip akan tersedia pada pertengahan Ogos 2022 dengan harga RM4,499.

    ExpertBook B3 Detachable

    Bagi pengguna yang berminat kepada tablet, ExpertBook B3 Detachable menawarkan fleksibiliti. Ia menampilkan paparan sentuh 10.5 inci dengan resolusi 1920×1200 yang menyokong input stilus dan seberat 595g. Selain itu, B3 Detachable dikuasakan oleh cipset Snapdragon 7c Gen 2 dan RAM 8GB dan storan eMMC 128GB eMMC.

    ExpertBook B3 Detachable akan tersedia pada akhir Julai 2022 dengan harga RM2,099.

    Adakah anda berminat dengan mana-mana komputer riba ASUS baharu ini? Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

     

    Artikel Terkini

    Siri iQOO Z9 5G dilancar di Malaysia: SD 7 Gen 1 & bateri 6,000mAh...

    Seperti khabar angin sebelum ini, iQOO Malaysia telah melancarkan dua model telefon pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan iaitu iQOO Z9 5G...

    KWSP umumkan Akaun 3, penstrukturan semula bermula 11 Mei 2024

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bersedia untuk mendedahkan Akaun 3 atau akaun Fleksibel pada 25 April hari ini, menandakan penstrukturan semula yang...

    AS akan haramkan TikTok jika ia tidak dilepaskan daripada syarikat China

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Joe Biden telah menandatangani satu rang undang-undang yang akan mengharamkan penggunaan platform media sosial TikTok dalam negara itu,...

    Qualcomm umumkan Snapdragon X Plus, cipset komputer riba berasaskan ARM

    Qualcomm Technologies, Inc. memperkenalkan Snapdragon X Plus, mengembangkan portfolio platform siri Snapdragon X yang terkenal. Snapdragon X Plus adalah CPU Qualcomm Oryon...

    WhatsApp sedang uji ciri berkongsi fail tanpa sambungan internet

    WhatsApp sedang bersiap untuk kemas kini penting yang satu memberi tumpuan kepada membolehkan perkongsian fail melalui rangkaian tempatan dan menambah ciri mengambil...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X