fbpx
More

    ASUS lancarkan komputer riba baru dalam siri TUF, ZenBook, VivoBook, ChromeBook dan ExpertBook

    ASUS telah memperkenalkan beberapa lagi komputer riba gaming dan komputer riba produktiviti dalam acara Pameran Elektronik Pengguna (CES) 2021 dan kali ini mereka telah memperkenalkan produk baru dalam siri TUF.

    Antara produk yang diumumkan adalah komputer riba gaming TUF Dash F15, komputer ultra-nipis (19.9mm) dengan skrin 15 inci 240Hz serta dilengkapi CPU lapan teras 11th Gen Intel Core i7-11375H dan GPU GeForce RTX 3070. Selain mempunyai spesifikasi gaming tercanggih, komputer ini turut mempunyai pengiktirafan tentera MIL-STD-810H untuk memastikan bahawa ia mampu menahan sebarang impak atau getaran dari luar.

    Siri ZenBook pula terdiri daripada ZenBook Pro Duo 15 OLED dan ZenBook Duo 14. ZenBook Pro Duo 15 OLED dilengkapi skrin kedua berukuran 9.5 inci dengan resolus 4K yang mendampingi skrin utama 4K OLED HDR untuk tugas-tugas produktiviti. Ia dilengkapi cipset Intel Core i9, unit GPU NVIDIA GeForce RTX 3070, RAM DDR4 32GB dan storan 1TB PCIe 3.0 x 4 SSD.

    ZenBook Duo 14 turut dilengkapi skrin kedua dan dilengkapi GPU NVIDIA GeForce MX450. Kedua-dua komputer akan disertakan bersama batang stilus untuk digunakan pada skrinnya.

    VivoBook S14 menampilkan rekaan 14 inci yang ringan pada 1.3 kg sahaja serta dilengkapi pemproses Intel Core i7 generasi ke-11, GPU Iris Xe, RAM 16GB dan SSD 1TB PCIe. Ia dilengkapi teknologi ASUS Intelligent Performance Technology untuk memberikan peningkatan prestasi sebanyak 40% sambil memastikan hayat bateri yang lebih panjang.

    ExpertBook B9 pula adalah komputer riba perniagaan 14 inci yang teringan di dunia, dengan berat 880g sahaja. Model ini mempunyai bateri 33Wh manakala varian 1,005g pula mempunyai bateri 66Wh. Untuk memberi prestasi pantas, ExpertBook B9 dilengkapi pemproses Intel Core i7 generasi ke-11, SSD 2TB dan grafik Intel Iris Xe.

    Ia turut mempunyai kamera inframerah dan sensor pengesanan jarak untuk pengimbasan muka yang lebih pantas. Daripada segi luaran, badannya mempunyai pengiktirafan MIL-STD-810H untuk menahan sebarang impak dan penggunaan kasar.

    Chromebook CX9 dan Chromebook Flip CX5 pula menampilkan rekaan ringan dan minimalis untuk pengguna yang mengutamakan penggunaan awanan (cloud services). Chromebook CX9 dilengkapi skrin FHD 14 inci manakala Chromebook FLip CX5 pula mempunyai skrin 15.6 inci. Kedua-dua komputer dilengkapi pemproses Intel Core generasi ke-11 dengan GPU Intel Iris Xe dan sokongan WiFi 6.

    ASUS Malaysia akan mengumumkan keberadaan produk-produk di atas dalam masa terdekat. Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    TP-Link meperkenalkan WiFi 7 di Malaysia: Menggandakan kelajuan internet secara wayarles

    TP-Link, penyedia rangkaian WiFi dan peranti rumah pintar terkemuka di dunia, siap untuk merevolusi cara kita mengakses internet, sejajar dengan visi kerajaan...

    Siri Samsung Galaxy S25 dijangka sokong kemas kini AI Gemini Nano generasi ke-2 Google

    Samsung memperkenalkan Galaxy AI dengan siri Galaxy S24, bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pengguna. Kini, khabar angin mencadangkan bahawa kemas kini Gemini Nano...

    Sony Xperia 1 VI dijangka akan dilancarkan pada 17 Mei 2024

    Sony mengikuti jadual yang hampir sama dengan pelancaran Xperia tahun lepas, dengan pengumuman dijangka pada 17 Mei ini, seperti yang ditunjukkan oleh...

    Google Maps dan Carian bantu pemilik EV mencari lokasi pengecasan

    Dengan peningkatan pemilikan kenderaan elektrik (EV), terdapat permintaan yang semakin meningkat untuk stesen cas yang mudah diakses. Bagi mengatasi ini, Google Maps...

    Siri iQOO Z9 disahkan SIRIM, mungkin dilancar di Malaysia tidak lama lagi

    iQOO sedang bersiap sedia untuk melancarkan siri iQOO Z9 di China tidak lama lagi dengan jangkaan model standard akan menampilkan spesifikasi berbeza...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X