fbpx
More

    ASUS ROG Flow Z13 dilancar di Malaysia: Tablet “gaming” dengan RTX 3050 Ti bermula RM7,999

    Pada hari ini, ASUS Republic of Gamers (ROG) Malaysia telah melancarkan sebuah peranti gaming yang sangat unik iaitu tablet 13.4 inci berkuasa tinggi bernama ROG Flow Z13.

    Tablet ini merupakan tablet tercanggih dalam pasaran kerana ia dilengkapi cipset sehingga Intel Core i9-12900H dan unit pemproses grafik (GPU) NVIDIA GeForce TX 3050Ti. Tablet ini juga boleh dilengkapi RAM LPDDR5 5,200MHz 16GB dan storan SSD PCIe 1TB bagi menyediakan prestasi terpantas.

    Skrinnya ditawarkan dalam resolusi sehingga WQUXGA (3840×2400), nisbah aspek 16:10, kadar segar semula 120Hz Adaptive-Sync serta pengiktirafan SRGB 100%, Pantone dan Dolby Vision HDR. Ia boleh digunakan secara sentuh atau pun bersama stilus.

    Daripada segi dimensi, ia mempunyai ketebalan 12 milimeter dan berat 1.1 kg sahaja. Untuk menyejukkan komponen dalamannya, ia mempunyai kamar wap (vapour chamber) dan cecair haba besi (liquid metal thermal compound) untuk meningkatkan pelesapan haba.

    Walaupun ia adalah sebuah tablet, ia masih boleh digunakan seperti komputer riba apabila Flow Z13 digabungkan dengan sarungnya yang mempunyai papan kekunci. Tablet ini turut mempunyai beberapa port USB-C yang boleh dihubungkan dengan monitor dan port khas untuk digabungkan dengan kad grafik luaran XG Mobile.

    XG Mobile ini dilengkapi kad grafik GeForce RTX 3080 Laptop GPU dan juga turut mempunyai port HDMI, DisplayPort, USB dan ethernet. Apabila Flow Z13 digabungkan dengan XG Mobile, ia boleh menghasilkan prestasi gaming yang setaraf dengan komputer riba gaming tercanggih pada waktu ini.

    ASUS ROG Flow Z13 akan dijual di Malaysia pada harga bermula RM7,999, manakala pakej yang turut disertakan bersama XG Mobile akan dijual pada harga RM15,999.

    Selain tablet ini, ASUS ROG Malaysia turut melancarkan dua beg baharu yang dikhaskan untuk menyimpan komputer riba gaming. Salah satu beg tersebut, ROG Ranger Backpack BP2701 mempunyai kapasiti 22 liter dan boleh menyimpan komputer riba sebesar 17 inci dan dilengkapi pelbagai komparmen untuk menyimpan aksesori lain. Beg ini akan dijual pada harga RM469.

    Beg ROG Archer Backpack 15.6 BP1505 pula mempunyai kapasiti 16 liter, boleh menyimpan komputer riba sebesar 15.6 inci dan mempunyai banyak kompartmen aksesori. Ia akan dijual pada harga RM399.

    Layari laman web ASUS ROG Malaysia untuk maklumat lanjut tentang peranti gaming unik ini. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X