fbpx
More

    BMW CE 04 dilancar di Malaysia, skuter elektrik berharga sekitar RM60K

    BMW Motorrad Malaysia hari ini telah mengumumkan ketibaan skuter BMW CE 04. Skuter elektrik ini dilengkapi brek cakera berkembar, tayar berukuran 120/70 R15 67H di hadapan dan 160/60 R15 56H di belakang. Jentera ini menggunakan lengan ayun bersisi tunggal dan suspensi spring berlitup penuh dengan fungsi kawalan langsung.

    Bahagian lampunya termasuk lampu hadapan dan belakang menggunakan unit pencahayaan LED yang berkuasa tinggi. Adaptive Headlight Pro juga disertakan secara standard di samping lampu waktu siang dan fungsi-fungsi cahaya khas seperti “Welcome” dan “Good Bye”. Daripada segi kuasa, BMW CE 04 mampu menjana output maksimum 31kW (42PS) dan tork 62 Nm.

    Ia membolehkan jentera ini membuat pecutan dari 0 hingga 50 km/j hanya dalam tempoh 2.6 saat dan kelajuan tertingginya mencecah 120 km/j. Bagi kapasiti baterinya pula, BMW CE 04 mencatatkan 60.6 Ah (8.9 kWj) dengan membekalkan jarak sejauh 130 kilometer. Bateri boleh dicas melalui peranti pengecas bersepadu menerusi soket kuasa biasa di kediaman, ‘wallbox’ ataupun stesen pengecasan awam.

    Bateri yang telah kosong boleh dicas penuh dalam masa 4 jam 20 minit jika menggunakan output standard berkadar 2.3 kW. Untuk pengecasan pantas melalui output setinggi 6.9 kW, tempoh ini dapat dikurangkan kepada 1 jam 40 minit. BMW CE 04 baharu hadir dengan empat mod tunggangan iaitu “ECO”, “Rain”, “Road” dan “Dynamic”.

    Untuk menjamin tahap keselamatan yang tinggi, generasi BMW Motorrad Integral ABS Pro yang terbaharu juga dibawakan secara standard. Skuter ini turut dilengkapi dengan skrin paparan berwarna TFT 10.25 inci dengan fungsi Map Navigation bersama fungsi BMW Motorrad Connected App.

    Dengan aplikasi tersebut, penunggang akan memiliki akses ke atas ciri navigasi, status dan statistik kenderaan. Untuk kemudahan tambahan, port USB, kompartmen dengan pengecas USB, soket 12V, kompartmen helmet berlampu, ruang muatan fleksibel berlampu, fungsi tunggangan tanpa kunci dan bantuan mengundur turut didatangkan secara standard.

    Terdapat soalan yang diajukan kepada BMW Motorrad Malaysia mengenai harganya. Pihak BMW memberi bayangan bahawa harganya sekitar RM60,000 dan harga rasmi bakal diumum pada Mac nanti. Untuk maklumat lanjut mengenai BMW CE 04 terbaharu, slia layari laman rasmi BMW Motorrad Malaysia di sini.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

     

    Artikel Terkini

    HUAWEI akan lancarkan aplikasi GoPaint, tawarkan pengalaman melukis yang menyeluruh

    HUAWEI bakal melancarkan aplikasi lukisan khas untuk tablet iaitu GoPaint pada 7 Mei 2024. Ia merupakan aplikasi yang dibangunkan oleh HUAWEI sendiri...

    Ingin cuba Galaxy AI? Datang ke “escape room” Samsung di Semua House KL!

    Samsung Malaysia kini sedang menganjurkan pameran khas Galaxy AI-Volution di Semua House, Kuala Lumpur dan menjemput anda untuk cuba sendiri fungsi Samsung...

    Apple HomePod Gen-2 & HomePod mini akan dilancar di Malaysia pada 10 Mei ini...

    Apabila bercakap mengenai produk audio Apple, kebanyakan rakyat Malaysia lebih mengenali produk AirPods. Siri Apple HomePod yang telah lama wujud selama untuk...

    Harga Infinix GT 20 Pro 5G untuk pasaran Malaysia didedah bermula RM1,299

    Infinix GT 20 Pro 5G akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mei ini tetapi butiran lanjut masih belum didedahkan oleh syarikat telefon...

    Google Play Store kini boleh memuat turun dua aplikasi serentak

    Baru-baru ini, Google telah memperkenalkan peningkatan kecil namun ketara pada Google Play Store yang membolehkan pengguna memuat turun dua aplikasi serentak pada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X