fbpx
More

    Cari komputer riba atau tablet? Ini kedai yang beri harga murah untuk pelajar!

    Setelah pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula pada awal tahun 2020 dahulu, isu mengenai pembelian komputer riba atau gajet untuk memenuhi keperluan pembelajaran dalam talian sudah mula timbul. Isu ini dilihat masih melarat memandangkan terdapat beberapa golongan yang tidak mampu untuk memenuhi keperluan ini. Kami mungkin tidak dapat membantu anda dari segi wang, namun anda boleh ketahui beberapa tempat untuk membeli komputer riba dengan harga yang lebih murah.

    Jika anda merasakan harga untuk sebuah komputer riba baru adalah terlalu tinggi, anda boleh melihat sedikit panduan yang kami beri untuk pembelian komputer riba jenis Chromebook terpakai berharga sekitar RM400 sahaja. Kali ini, anda boleh lihat beberapa jenama atau kedai yang menawarkan pembelian komputer riba dengan diskaun khas untuk pelajar.

    Acer

    Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) dan Acer telah berkolaborasi melalui Acer Student Purchase Program. Program ini menawarkan diskaun bermula 5% hingga 7% untuk komputer riba baharu. Komputer riba baharu yang ditawarkan dalam program ini bermula pada harga RM1,599 sehingga RM2,799.

    Untuk mendapatkannya, anda boleh terus ke laman web rasmi Acer Student Purchase Program atau terus lihat spesifikasi dan harga komputer riba terpilih seperti di bawah.

    Samsung

    Selain Acer, KPT turut berkolaborasi dengan Samsung untuk potongan harga khas pelajar melalui pembelian gajet baharu Samsung. Melalui Samsung Education Store, anda boleh mendapatkan gajet yang memenuhi keperluan pembelajaran dalam talian seperti tablet atau monitor dengan diskaun bermula 15%. Untuk terma dan syarat pembelian lanjut, anda boleh menyemaknya di pautan ini.

    Untuk mendapatkannya, anda boleh terus ke laman web rasmi Samsung Education Store atau lihat beberapa peranti yang menarik perhatian untuk kami senaraikan. Apa pun, terdapat banyak lagi pilihan monitor dan tablet yang lain, atau jika anda ingin mendapatkan telefon pintar baru dengan harga pelajar!

    Apple

    Apple juga merupakan jenama yang diumumkan secara rasmi di bawah bantuan peranti kepada pelajar institusi tinggi. Anda boleh mendapatkan produk Mac bermula pada RM3,959 atau iPad pada harga bermula RM1,369. Pembelian boleh dibuat secara dalam talian melalui Apple Education Store.

    Untuk pengetahuan anda, produk Mac dan iPad yang kami maklumkan di atas hanyalah pada harga permulaan sahaja. Terdapat beberapa produk lain seperti iPad Air, iPad mini atau MacBook Pro dengan harga pelajar.

    Lenovo

    Jenama Lenovo tidak diumumkan bersama dalam pengumuman bantuan peranti oleh KPT. Namun, kami menemui bahawa Lenovo sebenarnya ada menawarkan harga pelajar untuk produknya. Melalui paparan di laman web rasmi Lenovo Education Store, anda boleh mendapatkan 5% diskaun tidak kira sama ada anda ibu bapa, warga pendidikan atau pelajar.

    Untuk pelajar pula, anda boleh mendapatkan diskaun sehingga 22% untuk produk Lenovo melalui kod eKupon [STUDENT] yang tertera. Terkini, terdapat paparan diskaun kembali ke sekolah istimewa dengan kod baucar [EDUSPECIAL]. Untuk maklumat pembelian, anda boleh melihat di laman web rasmi Lenovo Education Store.

    Jika ada penawaran terbaru khas untuk pelajar, kami akan mengemaskini artikel ini dari masa ke masa. Anda boleh melihat maklumat lanjut mengenai bantuan peranti di laman rasmi IPT. Jika anda ingin mencari komputer riba dengan harga tertentu, anda boleh menetapkan harga pilihan dan lihat senarai komputer riba di pautan ini. Kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Xiaomi 15 akan jadi peranti pertama dengan Snapdragon 8 Gen 4, bakal dilancar Oktober...

    Minggu lepas, satu laporan mendakwa bahawa Xiaomi mempunyai hak pelancaran pertama eksklusif untuk cipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 yang akan datang....

    Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) rasmi di Malaysia: Skrin 10.4″, sokong S Pen...

    Samsung Malaysia mengumumkan bahawa tablet Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) telah tiba di pasaran Malaysia secara rasmi dengan memori RAM 4GB...

    DNB, Ericsson bekerjasama untuk memajukan perusahaan di Malaysia melalui teknologi 5G

    Digital Nasional Berhad (DNB) dan Ericsson, sebuah syarikat teknologi komunikasi global yang terkemuka telah mengumumkan secara rasmi rancangan untuk memacu transformasi digital...

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X