fbpx
More

    Corning Gorilla Glass Victus 2 dilancar: Rintangan jatuh dan calar yang lebih baik

    Corning Gorilla Glass telahpun digunakan dalam lapan bilion peranti merentas 45 jenama utama. 85 peratus pembeli di China, India dan Amerika Syarikat (AS) menganggap ketahanan sebagai faktor terpenting dalam pembelian telefon pintar. Kini, ia telah melancarkan Gorilla Glass Victus 2 menawarkan rintangan jatuh yang lebih baik.

    Gorilla Glass Victus 2 lebih fokus pada rintangan jatuh. Syarikat itu telah menggunakan komposisi kaca baharu yang berpotensi menyelamatkan peranti daripada terjatuh secara tidak sengaja pada permukaan kasar. 

    Corning mengatakan bahawa prestasi jatuh Victus 2 adalah sehingga 1m pada 80-grit dan sehingga 2m pada 180-grit. Dalam ujian makmal, kaca baharu itu dilihat tahan jatuh daripada paras satu meter pada permukaan konkrit serta paras dua meter pada permukaan jalan raya. Kali ini, tahap rintangan calar adalah dua kali ganda lebih tinggi daripada generasi sebelumnya serta empat kali ganda lebih baik daripada pesaingnya.

    Menurut Corning, telefon pintar semasa mempunyai berat yang 15% lebih tinggi dan saiz skrin yang 10% lebih besar daripada empat tahun lalu, lantas meningkatkan tekanan pada kaca skrin dan kemungkinan untuk rosak. Gorilla Glass Victus 2 telah direka untuk memberikan ketahanan tertinggi kepada para pelanggan dan OEM (Original Equipment Manufacturer).

    Telefon pintar yang mempunyai Gorilla Glass Victus 2 dijangka memasuki pasaran dalam beberapa bulan akan datang. Kami menjangka ia adalah siri Samsung Galaxy S23. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

    Sumber: Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    Harga vivo V30 5G turun secara tetap, kini bermula RM1,899

    vivo Malaysia telah mengumumkan penurunan harga pasaran untuk telefon pintar kelas pertengahan vivo V30 5G yang asalnya dilancar pada bulan Mac lalu.

    Pengguna Android dan iOS boleh akses ChatGPT tanpa akaun selepas muat turun

    ChatGPT, bot sembang daripada OpenAI telah mengubah dengan ketara cara orang mencari dan melihat enjin carian dengan menyediakan pembantu digital di hujung...

    JPJ beri amaran sewa kenderaan kepada warga asing tanpa lesen

    Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melancarkan operasi untuk mengenal pasti syarikat dan individu yang menyewakan kenderaan kepada warga asing tanpa lesen memandu...

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X