fbpx
More

    Dell umumkan komputer riba XPS 13 Plus dan monitor UltraSharp dalam acara CES 2022

    Dell telah mengeluarkan komputer baharu XPS 13 Plus semasa acara CES 2022. XPS 13 Plus merupakan antara komputer riba Dell yang berprestasi tinggi diilhamkan oleh Gen-Z. Komputer riba ini moden, bergaya dan kelihatan premium.

    Bahagian dalaman yang ringkas dengan paparan tepi ke tepi (edge-to-edge) menampilkan Express Charge 2.0 yang boleh mengecas sekitar 80% hayat bateri dalam masa kurang daripada sejam. XPS 13 Plus adalah sama ringan dan nipis mudah untuk di bawa kemana-mana sahaja. Ia direka bentuk untuk menjadi minimalis dan moden. Papan kekunci, baris fungsi, pad sentuh dan tempat letak tapak tangan dengan lengkungan di tepi memberikan keselesaan kepada pengguna. 

    Ia hadir dalam warna terang Platinum dan gelap Graphite dengan kemasan premium dan estetik. Ia mempunyai cap kekunci yang lebih besar (zero-lattice), papan kekunci, ketukan kekunci yang cekap membolehkan anda bertukar antara media dan kekunci fungsi dengan mudah. Pad jejak tradisional telah digantikan dengan pad sentuh kaca lancar yang memberikan tindak balas haptik kepada sentuhan.

    Paparan InfinityEdge 4 sisi perintis Dell nemampilkan paparan tanpa bingkai dan Dell mengurangkan bilangan lapisan daripada skrin paparan untuk meningkatkan kejelasan dan mengurangkan berat. Ia dilengkapi dengan empat pembesar suara yang dipertingkatkan di mana dua pembesar suara di bawah papan kekunci dan pembesar suara yang lain dihalakan ke bahagian bawah komputer.

    Dell telah mencipta proses pembuatan yang lebih mudah dan cekap dengan mengurangkan sisa buangan dan jejak karbon keseluruhan. Pembungkusan baharu diperbuat daripada 100% bahan yang dikitar semula atau bahan boleh diperbaharui dengan dokumentasi kertas yang boleh diikitar semula.

    Dell turut menerima CES Innovation Award Honoree bagi produk Dell UltraSharp 32 4K Video Conferencing Monitor yang menampilkan Webcam UltraSharp, mikrofon dwi yang membatalkan gema dan pembesar suara 14W. Teknologi IPS Black dan VESA DisplayHDR 400 memberikan anda resolusi 4K, kontras dan warna manakala ComfortView Plus pada monitor mengurangkan pancaran cahaya biru dan mengekalkan ketepatan warna.

    Ultrasharp baharu diiktiraf Microsoft Teams dan disertakan dengan ciri privasi dan produktiviti membolehkan anda menghidupkan dan mematikan dengan mudah menggunakan SafeShutter serta log masuk dan keluar dengan lancar. Akhir sekali, terdapat Dell Migrate untuk membantu anda memindahkan data dan fail dari mana-mana peranti Windows ke peranti XPS anda.

    Harga bagi XPS 13 Plus dan Dell UltraSharp 32 4K Video Conferencing Monitor masih tidak diketahui namun peranti ini bakal tiba di Malaysia pada Mac 2022 nanti. Lawati laman web rasmi Dell untuk ketahui lebih lanjut dan membuat pembelian prduk Dell. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

     

    Artikel Terkini

    Ant International tubuhkan Pusat Niaga Digital baharu di Malaysia, tawarkan lebih 500 peluang pekerjaan

    Syarikat pembayaran digital dan teknologi kewangan (fintech) antarabangsa, Ant International, mengumumkan penubuhan Pusat Niaga Digital yang terbaru di Malaysia, terletak dalam menara...

    Xsolla Curine Video Game Academy dibuka di Malaysia untuk bangunkan bakat pembina “game” tempatan

    Syarikat kewangan video game global, Xsolla, telah bekerjasama dengan syarikat pembina usaha niaga (venture builder) antarabangsa, Curine Ventures, untuk membuka Xsolla Curine...

    Siri HUAWEI Pura 70 dilancar: Kirin 9010 dan sensor kamera 1 inci 50MP bermula...

    HUAWEI telah memperkenalkan telefon andalan siri HUAWEI Pura 70 di China, menampilkan empat model iaitu Pura 70, Pura 70 Pro, Pura 70...

    TP-Link meperkenalkan WiFi 7 di Malaysia: Menggandakan kelajuan internet secara wayarles

    TP-Link, penyedia rangkaian WiFi dan peranti rumah pintar terkemuka di dunia, siap untuk merevolusi cara kita mengakses internet, sejajar dengan visi kerajaan...

    Siri Samsung Galaxy S25 dijangka sokong kemas kini AI Gemini Nano generasi ke-2 Google

    Samsung memperkenalkan Galaxy AI dengan siri Galaxy S24, bertujuan untuk meningkatkan pengalaman pengguna. Kini, khabar angin mencadangkan bahawa kemas kini Gemini Nano...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X