fbpx
More

    Gambar pandangan pertama OnePlus 9 5G telah bocor di dalam talian!

    Sebelum ini, telefon siri OnePlus 9 dikhabarkan akan memasuki pasaran lebih awal dari pertengahan bulan Mac. Telefon siri ini dikatakan akan hadir tiga model dengan model ketiga, OnePlus 9E selain daripada OnePlus 9 dan 9 Pro.

    Terbaru, beberapa gambar pandangan pertama prototaip peranti OnePlus 9 5G telah muncul di dalam talian.

    Pada bahagian belakang, prototaip OnePlus 9 ini dilihat hadir dengan tiga modul kamera dengan dua modul besar dan satu modul kecil bersama satu lampu LED. Untuk versi yang pro pula, ia mungkin akan hadir dengan satu lagi tambahan modul kamera.

    Tangkapan skrin dari peranti ini juga menunjukkan dua spesifikasi kamera 12MP dan 4MP. Ini mungkin merujuk kepada kamera utama 48MP dan kamera ultra lebar 16MP.

    Pada bahagian depan pula, prototaip OnePlus 9 5G ini dilihat mempunyai reka bentuk yang sama seperti peranti generasi lalu, OnePlus 8T.

    Ia hadir dengan skrin AMOLED FullHD+ 6.55 inci, kadar segar semula 120Hz, HDR, 20:9 dengan resolusi 2400 x 1080. Namun, ianya mungkin sedikit berbeza dengan bezel yang lebih nipis.

    Sumber juga turut menyatakan rangka peranti ini adalah besi, mungkin aluminium. Butang dan port termasuklah OnePlus Alert Slider dilihat masih lagi kekal pada prototaip OnePlus 9 ini.

    OnePlus 9 juga dikhabarkan tidak akan mempunyai ciri kalis air IP, berbeza dengan versi Pro siri kali ini.

    Akhir sekali, beberapa tangkapan skrin dari OnePlus 9 5G menunjukkan cipset ‘lahaina’ yang digunakan, merujuk kepada cipset terbaru Qualcomm, Snapdragon 888.

    Peranti ini juga dilihat hadir dengan RAM 8GB dengan storan 128GB bersama antara muka OxygenOS diatas perisian Android 11.

    Namun, perlu diingatkan, peranti ini adalah prototaip sahaja dan spesifikasi akhir peranti ini mungkin berbeza dengan model OnePlus 9 yang sebenar.

    Nantikan berita lanjut mengenai siri peranti OnePlus 9 ini di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber : GSMArena

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X