fbpx
More

    GARMIN Instinct 2 dilancar: Dilengkapi pengecasan solar, pemantauan data kesihatan profesional bermula ~RM1,900

    Baru-baru ini, Garmin telah melancarkan jam tangan pintar siri Instinct 2 yang menampilkan reka bentuk lasak, hayat bateri yang panjang dan pemantauan data kesihatan profesional. Instinct 2 dilengkapi dengan pemantauan data kesihatan daripada segi semua aspek, pemantauan tidur lanjutan, oksimetri nadi, pengesanan tekanan dan fungsi lain.

    Bagi pengguna wanita, ia juga menyokong kitaran haid dan pengurusan kehamilan membantu merekodkan perubahan fizikal dan psikologi. Instinct 2 juga menambah fungsi seperti buletin kesihatan dan nasihat kecergasan serta menyokong data rakaman seperti VO2 max, umur, status/beban/kesan latihan dan sebagainya.

    Selain itu, ciri pemantauan acara baharu Instinct 2 membolehkan keluarga dan rakan menjejaki pengguna aktiviti kecergasan melalui mesej teks. Apabila kemalangan berlaku, kenalan kecemasan boleh dimaklumkan secepat mungkin. Selain pemantauan kesihatan profesional, siri Instinct 2 juga menyediakan dua versi tersuai khas untuk dipilih oleh.

    Versi gelombang (wave) memberi tumpuan kepada pemantauan mod sukan air seperti meluncur dan belayar. Mod Surf menyokong penjejakan masa, jumlah masa dan kelajuan maksimum. Edisi Gelombang tersedia dalam Instinct 2 Reef Black dan Instinct 2S Spray White dalam dua gaya solar.

    Berdasarkan versi taktikal 2, ia telah menambah fungsi praktikal taktikal seperti fungsi suis lenyap untuk memadamkan data secara kekal, mod stealth, mod penglihatan malam, paparan dwi koordinat dan mod payung terjun. Keseluruhan jam tangan direka dalam warna hitam.

    Daripada segi hayat bateri, Instinct 2 boleh bertahan selama 4 minggu. Versi solar Instinct 2 menyokong pengecasan solar. Secara rasmi, saiz 45mm boleh mengekalkan hayat bateri tanpa had pada 50,000 pencahayaan (illuminance) selama tiga jam sehari dalam mod pintar.

    Siri Instinct 2 seperti jam tangan sukan Garmin yang lain yang menyokong muat turun muka jam percuma, widget, medan data dan aplikasi lain melalui kedai dalam talian Garmin Connect IQ. Jam tangan ini juga menyokong fungsi Alipay, pembayaran WeChat dan NFC.

    Siri Garmin Instinct 2 tersedia dengan dua pilihan dalam setiap varian 45mm Instinct 2 dan 40mm Instinct 2S serta pelbagai pilihan warna untuk dipilih. Terdapat versi gelombang, versi taktikal, versi solar dan versi bukan solar. Harga permulaan ialah 2880 yuan (~RM1,900) dan ia akan dijual secara rasmi pada 11 Februari.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

    Sumber: ITHome

     

    Artikel Terkini

    Yoodo bakal hentikan operasinya pada 29 Ogos 2024

    Dalam menunaikan komitmen aku janji kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berkaitan penggabungan CelcomDigi, Yoodo mengumumkan bahawa perkhidmatan mereka akan dihentikan...

    Google perkenal ciri perlindungan kecurian untuk keselamatan peranti dan data anda

    Telefon pintar membantu pengguna menyimpan maklumat peribadi dan data berharga menjadikannya sasaran yang menarik untuk kecurian. Untuk meningkatkan keselamatan, satu set baharu...

    Google Wallet bolehkan anda tambah dokumen dan tiket daripada pustaka foto

    Dompet mudah alih telah menjadi asas kemudahan moden, membolehkan pengguna menyimpan bukan sahaja kad kredit mereka tetapi juga kad insurans kereta, tiket...

    Zahid Hamidi ingin kerajaan beri tablet kepada setiap pelajar

    Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata kerajaan akan memastikan setiap pelajar dan murid dibekalkan dengan sebuah tablet supaya mereka...

    Nokia 3210 rasmi di Malaysia dengan sambungan 4G, port USB-C berharga RM339

    Minggu lepas, HMD melancarkan Nokia 3210 klasik yang diberi nafas baharu dengan sambungan 4G dan port pengecasan USB-C untuk meraikan ulang tahun...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X