fbpx
More

    GoPro HERO12 Black dilancar di Malaysia: Kamera tahan lasak dengan rakaman 5.3K, HyperSmooth 6.0 berharga RM1,999

    GoPro Malaysia telah melancarkan kamera aksinya yang terbaru iaitu GoPro HERO12 Black. Kamera ini mempunyai reka bentuk yang tahan lasak untuk kegunaan dalam pelbagai sukan serta menawarkan beberapa penambahbaikan berbanding generasi sebelumnya.

    Kamera ini boleh merakam dalam resolusi sehingga 5.3K, dengan nisbah aspek 8:7 untuk memberikan perspektif yang lebih luas sewaktu merakam video menegak atau melintang. Ia juga mempunyai fungsi penstabilan HyperSmooth 6.0 yang boleh menstabilkan video walaupun dalam situasi yang mempunyai gegaran ekstrem.

    Satu mod baharu ialah Vertical Capture Mode yang akan merakam video dalam nisbah aspek 9:16 jika kamera itu didirikan secara menegak. Untuk rakaman gerak perlahan (slow motion) pula, ia boleh memperlahankan video sehingga 8x dalam resolusi 2.7K.

    GoPro mengatakan baterinya boleh bertahan sehingga 70 minit jika merakam secara berterusan dalam resolusi 5.3K 60fps, atau sehingga 155 minit jika merakam dalam 1080p 30fps.

    Jika anda ingin merakam dengan sudut penglihatan yang lebih luas, ia boleh digabungkan dengan lensa aksesori Max Lens Mod 2.0 untuk medan penglihatan seluas 177°.

    Max Lens Mod 2.0
    HERO12 Black Creator Edition

    Beberapa fungsi baharu yang diperkenalkan termasuklah kebolehan untuk HERO12 Black digunakan bersama Apple AirPods atau lain-lain aksesori audio wayarles Bluetooth supaya ia boleh digunakan sebagai mikrofon sewaktu merakam.

    Ia juga membenarkan timecode syncs untuk suntingan mudah dalam Final Cut Pro, Adobe Premier dan lain-lain perisian suntingan video.

    GoPro HERO12 Black akan dijual di Malaysia pada harga RM1,999, manakala aksesori Max Lens Mod 2.0 akan dijual pada harga RM519. Edisi HERO12 Black Creator Edition pula akan dijual pada harga RM2,999.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan kamera ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    vivo Y18 rasmi dengan skrin paling terang dalam segmen permulaan, penarafan IP54 bermula ~RM511

    vivo baru sahaja memperkenalkan model telefon pintar Y18 baharu di India. vivo Y18 merupakan telefon pintar dalam segmen permulaan yang memuatkan beberapa...

    Siri Xiaomi Pad 7 akan dilancarkan Oktober ini, boleh ‘plug and play’ dengan EV...

    Xiaomi mungkin bersiap sedia untuk pelancaran beberapa peranti perdana pada Oktober ini termasuk siri tablet perdana baharunya, siri Xiaomi Pad 7. Barisan...

    Nokia 3210 yang ikonik pada 90-an kini diberi nafas baharu dengan 4G

    HMD Global yang merupakan syarikat di sebalik peranti Nokia sedang melakar nostalgia. Menjelang pelancaran semula Nokia 6310, HMD Global kini juga sedang...

    Xiaomi 15 akan jadi peranti pertama dengan Snapdragon 8 Gen 4, bakal dilancar Oktober...

    Minggu lepas, satu laporan mendakwa bahawa Xiaomi mempunyai hak pelancaran pertama eksklusif untuk cipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 yang akan datang....

    Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) rasmi di Malaysia: Skrin 10.4″, sokong S Pen...

    Samsung Malaysia mengumumkan bahawa tablet Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024) telah tiba di pasaran Malaysia secara rasmi dengan memori RAM 4GB...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X