fbpx
More

    HONOR Magic V2 dilancar di Malaysia, telefon boleh lipat paling nipis dan ringan di dunia berharga RM6,999

    Seperti yang dijadualkan, HONOR Malaysia baru-baru ini telah melancarkan HONOR Magic V2 secara rasmi untuk pasaran Malaysia. Ia merupakan peranti boleh lipat yang paling nipis dan paling ringan di pasaran dengan berat hanya 231g dan ketebalan apabila lipat 9.9mm (telefon boleh lipat pertama nipis bawah 1cm).

    Untuk bahagian engsel, Magic V2 menggunakan aloi titanium dan menggunakan kaca nanokristal generasi kedua yang boleh menahan lebih 400,000 lipatan manakala kaca nanokristal memberikan rintangan jatuh 10 kali lebih kukuh berbanding kaca standard. Skrin luaran diperakui dengan Pensijilan Rintangan Penurunan 5 Bintang daripada SGS.

    Selain itu, ia menampilkan kadar penyegaran tinggi 120Hz pada kedua-dua skrin dalaman dan luaran serta menyesuaikan teknologi Peredupan 3840 PM tertinggi dalam industri. Untuk fotografi, Magic V2 mempunyai tiga kamera belakang dengan kamera utama 50MP, ultra-lebar 50MP dan telefoto 20MP bersama-sama dengan dwi kamera swafoto 16MP.

    Selain itu, Al Recognition yang dipertingkatkan pada telefon ini meningkatkan pengenalan imej untuk pengalaman fotografi yang bijak dan lebih cekap. Ia dikuasakan oleh cipset Snapdragon 8 Gen 2 dan berjalan pada MagicOS 7.2 berdasarkan Android 13 serta mempunyai bateri silikon-karbon dua sel 5,000mAh yang menyokong 66W HONOR SuperCharge untuk pengecasan pantas.

    Magic V2 tersedia dalam 3 warna iaitu Hitam, Ungu atau Hitam (PU). HONOR Magic V2 tersedia untuk pembelian di seluruh negara mulai 25 Januari pada harga RM6,999 (16/512GB). Walau bagaimanapun, tempahan boleh dibuat mulai sekarang hingga 24 Januari 2024 di laman rasmi HONOR, HONOR Store, Shopee, Lazada, TikTok Shop dan pengedar sah seperti Maxis, Harvey Norman, Senheng, SenQ dan Urban Republic.

    Pembeli awal akan membawa pulang hadiah percuma eksklusif bernilai sehingga RM3,247 yang terdiri daripada Robot Pembersih Pilihan HONOR, Pemegang Telefon Kereta Graviti Telefon Lipat dan Perlindungan Skrin HONOR 365 hari. Tambahan, HONOR adalah yang pertama dalam industri telefon pintar yang menyediakan perlindungan skrin selama 365 hari untuk telefon boleh lipat.

    Perlindungan Skrin HONOR 365 hari meliputi kedua-dua skrin dalaman dan luaran yang menawarkan perlindungan terhadap keretakan, kerosakan atau pecah yang disebabkan oleh perlanggaran, jatuh atau terjatuh secara tidak sengaja semasa penggunaan biasa.

    Selain itu, HONOR juga menawarkan pilihan pembayaran yang lebih baik untuk rakyat Malaysia memiliki Magic V2 dengan pelan ansuran 0%. Tersedia untuk 6 hingga 24 bulan, pelanggan boleh memiliki telefon itu pada harga serendah RM291.63 sebulan. Untuk maklumat lanjut, layari laman rasmi HONOR Malaysia di https://www.hihonor.com/my/.

    Spesifikasi lengkap HONOR Magic V2

    • Skrin dalaman: Skrin OLED 7.92 inci, menyokong LTPO 120Hz, 1600nits, resolusi 2344×2156
    • Skrin luaran: Skrin LTPO 6.43 inci, menyokong 120Hz, 2500nits, resolusi 2376×1060
    • Cipset Snapdragon 8 Gen 2
    • Memori: RAM 16GB + ROM 512GB
    • Tiga kamera belakang: 50MP kamera utama sudut lebar (OIS) + sudut ultra lebar 50MP + telefoto 20MP
    • Kamera dwi hadapan: Kamera sudut lebar 16MP (skrin dalam) + kamera sudut lebar 6MP (skrin luaran)
    • Bateri 5,000mAh
    • Menyokong pengecasan pantas 66W
    • Menjalankan MagicOS 7.2 berdasarkan Android 13
    • Warna: Hitam (bahan PU), Ungu (Kaca) dan Hitam (Kaca)
    • Harga: RM6,999

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan peranti ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X