fbpx
More

    HUAWEI EMUI 13 versi global dilancar, peningkatan pengurusan privasi dan perkongsian seret

    HUAWEI telah mengeluarkan kemas kini sistem operasi EMUI 13 terkini kepada pengguna global di laman web rasminya. Seawal Julai tahun ini, HUAWEI HarmonyOS 3 telah dikeluarkan untuk pasaran China manakala EMUI 13 ialah versi global.

    Menurut laporan, HUAWEI EMUI 13 menyokong perkongsian seret, storan besar, interaksi peribadi pintar dan fungsi lain. Antaranya, drag-to-share membolehkan pengguna menekan lama mana-mana teks, imej atau fail yang dikehendaki.

    Kemudiannya boleh diseret ke “Stesen Pemindahan Fail” dan ditampal atau dikongsi ke mana-mana aplikasi atau peranti yang disambungkan dengan seretan mudah. Pengguna juga boleh mencari, menggunakan semula dan memadam kandungan yang ditampal dan dikongsi sebelum ini.

    Dan ciri Super Storage (Super Storage Compression) membolehkan anda memuatkan fail sehingga 20GB ruang storan. Fail pendua boleh disusun, aplikasi yang tidak kerap digunakan boleh dimampatkan dan muat turun yang tidak perlu boleh dihapuskan.

    Peranti andalan dan kolaborasi berbilang skrin pada asasnya adalah kerjasama HUAWEI antara peranti. Ini termasuk Skrin Pintar Visi HUAWEI, MateBook dan MatePad. Jika pengguna menggunakan beberapa peranti ini, mereka akan dapat bekerjasama dengan lancar.

    Kerjasama berbilang skrin kini turut menyokong mod tetingkap landskap, membolehkan aplikasi dibuka dalam tetingkap landskap yang lebih besar.

    HUAWEI turut mempamerkan “Perkongsian Muzik ,” ciri yang membolehkan pengguna menstrim muzik yang sama ke dua fon kepala berbeza menggunakan telefon yang sama. Daripada segi privasi, HUAWEI telah menambah pusat privasi dalam tetapan yang membolehkan anda melihat seberapa kerap aplikasi yang dipasang mengakses data peribadi pengguna.

    Ia termasuk papan pemuka dan mempunyai pengesanan risiko keselamatan peringkat sistem. Pusat Keselamatan juga akan mengimbas aplikasi untuk risiko keselamatan seperti virus perisian dan operasi aplikasi mengganggu sistem. Untuk butiran lanjut, sila lawati laman web rasmi HUAWEI.

    Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: ITHome

     

    Artikel Terkini

    Ulasan HONOR X7b 5G – ‘Entry level’ tapi macam ‘mid-range’?

    HONOR X7b versi 5G telahpun dilancarkan pada 22 April 2024 di pasaran Malaysia dengan harga RM899 memberikan spesifikasi tersendiri dan membawa storan...

    Kerjasama PETRONAS, CelcomDigi bakal transformasi tekno-digital 5G untuk sektor tenaga

    PETRONAS dan CelcomDigi bekerjasama melalui satu Memorandum Persefahaman (MoU) bagi memacu usaha transformasi digital dan kemampanan untuk industri tenaga dengan memanfaatkan kuasa...

    TSMC bakal hasilkan cip dengan proses 1.6nm menjelang 2026

    TSMC mengumumkan proses pembuatan 1.6nm untuk cip dan ia juga termasuk rangkaian penghantaran kuasa yang meningkatkan kecekapan kuasa dan ketumpatan transistor dengan...

    Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro tawar hadiah sehingga RM10,000, acara bakal diadakan pada...

    Sempena pelancaran Infinix GT 20 Pro pada 2 Mei ini, Infinix Malaysia akan menganjurkan Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro iaitu sebuah...

    Samsung Galaxy Unpacked kedua dijadualkan pada 10 Julai 2024

    Acara Samsung Galaxy Unpacked yang akan datang dijadualkan pada 10 Julai 2024 di Paris, bertepatan dengan penganjuran City of Love Sukan Olimpik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X