fbpx
More

    HUAWEI P50 Pocket diumum: Miliki SD 888 4G, skrin boleh lipat 6.9” dan bateri 4,000mAh

    Kumpulan Perniagaan Pengguna Huawei (BG) hari ini mengumumkan telefon pintar boleh lipat andalan terbaharunya iaitu HUAWEI P50 Pocket yang dilengkapi Snapdragon 888 4G. HUAWEI bekerjasam dengan pereka terkemuka, Iris Van Herpen, untuk mencipta HUAWEI P50 Pocket Premium Edition.

    Telefon ini hadir dedngan HUAWEI Image ke tahap yang lebih tinggi dengan enjin imej HUAWEI XD Fusion Pro yang dipertingkat yang kini menyokong Teknologi Imej Ultra Spectrum. HUAWEI P50 Pocket hadir dalam dua warna menarik iaitu putih dan emas premium. Warna emas premium tersedia pada HUAWEI P50 Pocket Premium Edition yang direka bentuk dengan kerjasama pereka haute couture terkemuka, Iris Van Herpen.

    Bahagian belakang HUAWEI P50 Pocket mempunyai reka bentuk dua bulatan besar seperti HUAWEI P50 dengan bulatan pertama menempatkan modul kamera dan sebuah lagi bulatan diguna menempatkan skrin pintar. Paparannya bersaiz 6.9 inci dan nisbah 21:9 yang mempunyai ketumpatan piksel 442ppi serta menyokong 1.07 bilion warna dan gamut warna lebar P3.

    Paparan juga menyokong kadar penyegaran semula sehingga 120Hz serta kadar pensampelan sentuhan 300Hz. Tambahan, sokongan pemalapan PWM frekuensi tinggi 1440Hz memastikan mata pengguna sentiasa dilindungi. Engselnya diperbuat daripada logam cecair berasaskan Zirkonium dan Keluli Kekuatan Ultra-tinggi 2,100MPa meningkatkan lagi mekanisme lipatan.

    Matriks Kamera Spektrum Ultra ialah produk terbaharu HUAWEI. Ia terdiri daripada Kamera True-Chroma 40MP, kamera ultra-lebar 13MP, kamera Spektrum Ultra 32MP, sensor berbilang Spektrum 10-Saluran dan penerang Spektrum Ultra. Siri HUAWEI P50 memperkenalkan HUAWEI XD Optics dan True-Chroma Image Engine membolehkan Poket HUAWEI P50 menangkap butiran yang lebih terperinci dan menghasilkan imej yang lebih jelas.

    Kamera Spektrum Ultra HUAWEI digabungkan ke dalam enjin imej HUAWEI XD Fusion Pro untuk menghasilkan imej dengan warna lebih mendalam dan teknologi lapisan berbilang imej untuk pengalaman fotografi yang lebih baik. Tidak kira sama ada pengguna merakam atau mengambil gambar swafoto dalam persekitaran bercahaya belakang atau cahaya malap, kameranya sentiasa menghasilkan potret dengan kulit yang kelihatan semula jadi yang terperinci.

    Kamera sudut lebar ultra mempunyai medan pandangan selebar 120 darjah menjadikannya kamera yang hebat untuk merakam pemandangan yang indah dan menyampaikan fotografi makro dengan kejelasan yang sempurna. Menggunakan ciri Ultra Spectrum Fluorescence Photography, peranti ini mampu menangkap butiran yang tidak dapat dilihat oleh manusia dengan mata kasar.

    HUAWEI P50 Pocket memperkenalkan pengesanan kulit yang terdedah kepada sinaran matahari buat kali pertama. Boleh diakses melalui aplikasi Mirror, ciri berguna ini mengesan bahagian kulit yang terdedah pada sinaran UV matahari apabila anda tidak menggunakan pelindung cahaya matahari.

    Skrin pada bulatan belakangnya menyokong paparan pemberitahuan, jadual, kalendar, muzik, cuaca, kawalan dan ciri lain. HUAWEI P50 Pocket juga menyokong mod Privasi Super. Untuk privasi maksimum apabila peranti dilipat, HUAWEI P50 Pocket menyahdayakan kamera, mikrofon dan lokasi secara automatik serta mendayakannya semula apabila dibuka.

    HUAWEI P50 Pocket mempunyai bateri 4,000 mAh dan menyokong pengecasan pantas 40W HUAWEI SuperCharge. HUAWEI P50 Pocket akan tersedia di beberapa negara terpilih dengan harga dan ketersediaan berbeza mengikut pasaran.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan HUAWEI P50 Pocket dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    HUAWEI Watch Fit 3 dilancar di Malaysia: Skrin AMOLED 1.82″, pelbagai fungsi kesihatan dan...

    Pada hari ini, HUAWEI Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar yang terbaru iaitu HUAWEI Watch Fit 3. Ia merupakan peranti boleh pakai...

    Warna baharu diperkenalkan pada HUAWEI FreeClip & WATCH GT 4 tanpa kenaikan harga

    HUAWEI Malaysia telah melancarkan sepasang fon telinga wayarles stereo tulen (TWS) yang unik iaitu HUAWEI FreeClip dan HUAWEI WATCH GT 4 pada tahun...

    HUAWEI MateBook X Pro rasmi di Malaysia: Intel Core Ultra 9 & skrin OLED...

    HUAWEI baru sahaja melancarkan komputer riba nipis mereka iaitu HUAWEI MateBook X Pro untuk pasaran Malaysia. Tawaran menarik ini menjemput rakyat Malaysia...

    Kompilasi pelancaran telefon pintar di Malaysia pada April 2024: Telefon “Flip” dan “mid-range” baharu!

    Meskipun kita sibuk dengan sambutan bulan Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri pada bulan April lalu, itu tidak bermaksud industri telefon pintar tempatan...

    Ujian kelajuan rangkaian lanjutan 5G oleh DNB, ZTE, TM tersenarai dalam Malaysia Book of...

    Pada Oktober 2023, tiga syarikat teknologi telekomunikasi menjalankan ujian rangkaian 5G-Lanjutan menggunakan teknologi mmWave yang menunjukkan kelajuan pemindahan data sepantas 28Gbps oleh...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X