fbpx
More

    HUAWEI Watch 3 Series dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar premium bermula RM1,699

    HUAWEI Malaysia hari ini telah melancarkan siri jam tangan pintar terbaru iaitu HUAWEI Watch 3 Series yang dilengkapi rekaan premium serta pelbagai fungsi kesihatan yang canggih. Siri jam tangan ini terdiri daripada HUAWEI Watch 3 dan HUAWEI Watch 3 Pro, kedua-duanya dilengkapi sistem operasi HarmonyOS 2 terbaru.

    HUAWEI Watch 3 dilengkapi roda di sekeliling badannya (rotating crown) yang boleh diputar untuk berinteraksi dengan menu di dalam jam tangan tersebut. Buat mereka yang menginginkan rekaan mirip jam tangan mewah pula, HUAWEI Watch 3 Pro dibuat dengan badan titanium dan seramik untuk memberikan penampilan yang sangat menawan.

    Baterinya boleh bertahan sehingga 21 hari dalam Ultra-long Battery Life Mode atau lima hari dalam Smart Mode. Ia juga menyokong kemudahan eSIM, membenarkannya untuk membuat panggilan tanpa memerlukan telefon pintar.

    Daripada segi kesihatan, siri HUAWEI Watch 3 dilengkapi sensor oksigen dalam darah SpO2, kadar degupan jantung, waktu tidur dan pengukur stres. Untuk kegunaan sukan pula, pengguna boleh manfaatkan fungsi GPS untuk menjejak prestasi mereka dalam hampir 100 jenis sukan.

    Jam ini juga boleh membuat tugasan lain seperti menghantar amaran SOS, merakam nota suara (voice notepad) dan membuat panggilan melalui aplikasi MeeTime. Ia turut dilengkapi sensor pengesanan jatuh (fall detection) di mana ia akan menghubungi kenalan terdekat jika pengguna didapati telah terjatuh secara tiba-tiba.

    HUAWEI Watch 3 akan dijual pada harga RM1,699 dan mereka yang membuat pra-tempahan pada 25 Jun hingga 6 Julai akan menerima fon telinga wayarles FreeBuds 3i dan HUAWEI Easy Fit 2 secara percuma.

    Sementara itu, HUAWEI Watch 3 Pro pula dijual pada harga RM2,199 dan setiap pra-tempahan dalam tempoh yang sama akan menerima fon telinga wayarles FreeBuds 3 dan gelang tangan HUAWEI Easy Fit 2 secara percuma.

    Pra-tempahan boleh dibuat di HUAWEI Store Online, Shopee, Lazada atau Senheng. Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Whatsapp kini benarkan ‘pin’ 3 mesej dalam sembang

    WhatsApp telah meningkatkan ciri-cirinya untuk menampung interaksi kumpulan besar, bertujuan untuk bersaing dengan platform seperti Telegram dan Discord. Baru-baru ini, ia meningkatkan...

    ASUS akan lancarkan komputer berfokuskan AI pada 21 Mei 2024

    Syarikat komputer dari Taiwan, ASUS, telah mengumumkan acara pelancaran virtual Next Level. AI Incredible. yang akan berlangsung pada hari Selasa, 21 Mei...

    Instagram ingin mudahkan pencipta kandungan kecil dapat lebih banyak tontonan dan pendedahan

    Pada waktu ini, kandungan video pendek yang dipaparkan dalam Instagram Reels kerap merupakan video yang dimuat naik semula (reposted) oleh pemilik akaun...

    Semua kaunter khidmat pelanggan Rapid KL kini terima kad debit, kredit

    Rapid Rail Sdn Bhd (Rapid Rail) selaku pengendali perkhidmatan pengangkutan awam rel Rapid KL mengumumkan bahawa semua kaunter perkhidmatan pelanggannya sudah mula...

    Assassin’s Creed Mirage akan ditawarkan untuk iPhone dan iPad pada 6 Jun 2024

    Siri iPhone 15 Pro dan iPhone 15 Pro Max serta tablet iPad yang dilengkapi cip M1 sudah mempunyai kuasa pengkomputeran yang cukup...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X