fbpx
More

    Imej bocor Samsung Galaxy Z Fold6 dedahkan rekaan berbentuk ‘kotak’

    Samsung Galaxy Z Fold6 telah menjadi antara subjek utama khabar angin menunjukkan Samsung mungkin akan melancarkannya bersama dengan Flip6, Galaxy Ring dan Galaxy XR pada acara Galaxy Unpacked bulan Julai ini.

    Sumber dan OnLeaks telah mengungkapkan reka bentuk eksklusif termasuk video 360 darjah dan imej 5K peranti memperlihatkan bingkai yang licin dan berbentuk kotak dengan sisi rata seperti siri Galaxy S24. Nampaknya, Samsung mengekalkan ketebalan dan reka bentuk engsel yang serupa tetapi membawa perbezaan dalam kelebaran. Ia juga tidak ada penyediaan untuk S Pen atau slot storan pada peranti tersebut.

    Imej menunjukkan elemen reka bentuk Galaxy Z Fold6 seperti port, pembesar suara serta susunan kamera di bahagian belakang dan kamera swafoto pada lubang tebuk dalam paparan. Skrin dalaman berukuran lebih kurang 7.6 inci secara pepenjuru dengan paparan luaran lebih kurang 6.2 inci yang yang lebih kecil sedikit daripada pendahulunya, Galaxy Z Fold5.

    Spesifikasi yang dijangka termasuk paparan Dynamic AMOLED dengan kadar segar semula 120Hz, cipset Snapdragon 8 Gen 3, RAM 12/16 GB dan storan sehingga 1TB. Sensor kamera dijangkakan serupa dengan Z Fold5 dengan susunan belakang 50MP + 12MP + 10MP dan kamera swafoto 10MP. Peranti dijangkakan menampilkan pengecasan 25W, One UI 6.1.1 berasaskan Android 14 dan jaminan tujuh kemas kini sistem operasi utama dan tujuh tahun kemas kini keselamatan.

    Pelancaran Samsung Galaxy Z Fold 6 dijangkakan pada acara Unpacked lewat Julai ini dengan ketersediaannya yang diramalkan pada Ogos 2024. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: Smartprix

     

    Artikel Terkini

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    nubia Neo 2 5G dilancar di Malaysia: Tampilkan ‘Dual Gaming Shoulder Triggers’ berharga RM999

    Siri nubia Neo melancarkan peranti andalan terbaharunya, nubia Neo 2 5G yang dicipta untuk memenuhi keperluan pemain kasual dan peminat dengan mengutamakan...

    TIME naik taraf Pakej MyKabel 100Mbps kepada 200Mbps, harga kekal pada RM69/bulan

    Awal bulan ini, TIME memberikan peningkatan Speed Boost secara percuma kepada beberapa pelanggan yang layak. Kini, terdapat satu lagi peningkatan baru dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X