fbpx
More

    Kemas kini iOS 15.4 beta bolehkan pengecaman Face ID dengan topeng muka

    iOS 15.4 beta yang diperkenalkan hari ini menambah ciri baharu yang direka untuk membolehkan Face ID digunakan dengan topeng dan tanpa Apple Watch untuk pengesahan.

    Apple mengatakan bahawa ciri itu boleh mengimbas ciri unik di sekeliling mata untuk tujuan pengesahan. Jika anda memilih untuk menggunakan ciri ini, anda perlu mengimbas semula wajah anda untuk Face ID. Dengan pengecaman semula itu, Face ID akan dapat membuka kunci iPhone anda walaupun semasa anda memakai topeng.

    Dalam aplikasi Tetapan, terdapat pilihan “Gunakan ID Wajah dengan Topeng” baharu yang boleh dihidupkan atau dimatikan dan terdapat ciri baharu untuk “Tambah Cermin Mata” untuk menjadikan Face ID lebih tepat apabila anda memakai cermin mata dan topeng pada masa yang sama.

    Anda mesti melihat peranti anda untuk membuka kuncinya dan ia tidak berfungsi apabila memakai cermin mata hitam. Nampaknya Face ID dengan ciri topeng memerlukan model iPhone 12 atau iPhone 13 kerana ciri tersebut tidak tersedia untuk pengguna yang mempunyai iPhone 11 pada masa ini.

    Dalam masa yang sama, Apple juga sedang berusaha untuk membenarkan aplikasi pihak ketiga menggunakan ciri Paparan ProMotion 120Hz pada iPhone 13 Pro. Kemas kini ini akan hadir dalam iOS 15.4 dan membaiki pada pepijat Animasi Teras (Core Animation).

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

    Sumber: MacRumors

     

    Artikel Terkini

    HONOR Band 9 dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar dengan skrin AMOLED 1.57″ berharga...

    HONOR Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar terbaru iaitu HONOR Band 9. Ia menampilkan skrin AMOLED berukuran 1.57 inci dengan kadar segar...

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X