fbpx
More

    Kemas kini iOS/iPadOS 17.4 dilancarkan, miliki emoji baharu dan sari kata untuk Podcast

    Apple kini telah melancarkan kemas kini iOS 17.4 (nombor binaan: 21E219) kepada pengguna iPhone. Sorotan terbesar iOS 17.4 ialah pengguna boleh memasang aplikasi daripada gedung aplikasi pihak ketiga bagi pengguna iPhone di 27 negara anggota EU buat kali pertama.

    Selain mendayakan pemuatan sisi aplikasi, iOS 17.4 juga membenarkan saluran pembayaran pihak ketiga tanpa memaksa penggunaan Apple Pay. Pada masa yang sama, aplikasi pihak ketiga boleh mengakses cip NFC iPhone.

    Apabila pengguna membuka Safari buat kali pertama selepas menaik taraf kepada iOS 17.4 atau versi seterusnya, antara muka pilihan baharu akan dipaparkan dan pengguna EU akan digesa untuk memilih penyemak imbas utama daripada senarai pilihan.

    Walau bagaimanapun, ciri di atas hanya tersedia di Eropah. Selain itu, kemas kini ini memperkenalkan emoji baharu dan menambah fungsi teks pada Apple Podcast serta penambahbaikan ciri lain termasuk pembetulan pepijat dan kemas kini keselamatan untuk iPhone. Kandungan utama kemas kini adalah seperti berikut:

    Emotikon:

    • Cendawan, burung phoenix, limau nipis, rantai putus, kepala menggeleng dan emoji angguk baharu telah ditambahkan pada papan kekunci emoji.
    • 18 emoji manusia dan badan mempunyai pilihan baharu untuk menghadap ke hadapan dan arah belakang.

    Podcast Apple:

    • Ciri Dictate Text membolehkan pengguna membaca teks yang diserlahkan secara serentak dengan audio semasa memainkan episod audio dalam bahasa Inggeris, Sepanyol, Perancis dan Jerman.
    • Teks episod individu boleh dibaca sepenuhnya, mencari perkataan atau frasa, pilih untuk bermain dari lokasi tertentu dan digunakan dengan ciri kebolehaksesan seperti Saiz Teks, Tingkatkan Kontras dan Narasi.

    Ciri dan pembaikan lain:

    • Ciri pengecaman muzik membolehkan pengguna menambah lagu pada senarai main dan perpustakaan Apple Music termasuk Apple Music Classics.
    • Perlindungan Peranti Dicuri menyokong pilihan untuk meningkatkan keselamatan di semua lokasi.
    • Kiraan kitaran bateri, tarikh pengeluaran dan maklumat penggunaan pertama dipaparkan pada model iPhone 15 dan iPhone 15 Pro dalam bahagian Kesihatan Bateri pada Tetapan.
    • Memperbaiki isu yang mana gambar kenalan dipaparkan sebagai kosong dalam Cari.
    • Memperbaiki isu yang mana nombor telefon pengguna dwi-SIM telah ditukar daripada nombor utama kepada nombor kedua dan menjadi kelihatan kepada kumpulan pemesejan.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Ulike Air10 dilancar di Malaysia: Peranti IPL singkirkan bulu berharga RM1,699

    Ulike memperkenalkan peranti Intense Pulsed Light (IPL) pertama mereka, Ulike Air10 yang dilengkapi dengan fungsi dwi lampu dan mod SHR yang diinspirasikan...

    HONOR Magic6 Pro kini ditawar dalam warna ungu Cloud Purple

    HONOR Malaysia menawarkan pilihan warna baharu untuk telefon pintar andalan HONOR Magic6 Pro iaitu warna ungu Cloud Purple. Telefon ini menampilkan hiasan...

    Kemas kini One UI 6.1 bawa keupayaan Galaxy AI ke lebih banyak peranti Samsung...

    Peminat Samsung di Malaysia kini boleh menikmati ciri Galaxy AI dengan kemas kini One UI 6.1 terkini yang tersedia pada peranti siri...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X