fbpx
More

    KKD: Pelanggan telko prabayar akan nikmati kuota internet tambahan percuma sempena Hari Raya

    Menteri Komunikasi dan Digital (KKD) Fahmi Fadzil hari ini mengumumkan bahawa para pelanggan pakej telekomunikasi prabayar akan menikmati kuota internet tambahan secara percuma dan pulangan tunai sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri yang kian menjelang.

    Perkara itu hanya akan ditawarkan dalam tempoh tertentu sehingga 31 Mei 2023. Inisiatif komunikasi ini merupakan hasil kerjasama antara KKD dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) serta syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi.

    Perlu diingati bahawa setiap syarikat telekomunikasi mempunyai terma dan syaratnya sendiri, jadi para pelanggan harus mendapatkan maklumat lanjut daripada syarikat pilihan mereka.

    Sebagai contoh, Maxis akan menyediakan bonus 100 gigabit (GB) menerusi pelan Internet HotlinkMU, dengan tertakluk pada tempoh sah laku pas yang dibeli dan boleh digunakan sehingga 15 Mei.

    CelcomDigi akan menawarkan pelan video HD dengan kuota sebanyak 555GB pada harga RM5 sahaja. Tempoh sah laku pakej ini ialah selama empat hari dan ia akan ditawarkan sehingga 15 Mei.

    Unifi Mobile pula akan memberi pulangan tunai RM5 dengan pelan internet prabayar 4G/5G. Pelanggan juga boleh membayar RM35 untuk data internet 4G dan 5G tanpa had dan panggilan telefon tanpa had selama 30 hari. Tawaran ini akan disediakan sehingga 5 Mei.

    Umobile pula akan menyediakan bonus 10GB dengan pelan Pakej Perpaduan dan ia akan ditawarkan sehingga 31 Mei.

    Pelanggan prabayar YES akan menerima data bonus 44GB dengan tempoh sah laku selama tujuh hari. Ia akan ditawarkan sehingga 15 Mei.

    Kongsi pendapat anda tentang berita ini di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: BERNAMA

     

    Artikel Terkini

    Apple HomePod Gen-2 & HomePod mini akan dilancar di Malaysia pada 10 Mei ini...

    Apabila bercakap mengenai produk audio Apple, kebanyakan rakyat Malaysia lebih mengenali produk AirPods. Siri Apple HomePod yang telah lama wujud selama untuk...

    Harga Infinix GT 20 Pro 5G untuk pasaran Malaysia didedah bermula RM1,299

    Infinix GT 20 Pro 5G yang akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mei ini tetapi butiran lanjut masih belum didedahkan oleh syarikat...

    Google Play Store kini boleh memuat turun dua aplikasi serentak

    Baru-baru ini, Google telah memperkenalkan peningkatan kecil namun ketara pada Google Play Store yang membolehkan pengguna memuat turun dua aplikasi serentak pada...

    Pengguna TNG eWallet dan MyPB kini boleh buat pembayaran QR melalui Alipay+ di Hong...

    Pengguna Touch ‘n Go eWallet (TNG eWallet) dan MyPB oleh Public Bank Berhad kini berpeluang untuk membuat pembayaran QR dengan lancar di...

    Shopee ingatkan anda supaya waspada dengan sebarang mesej yang minta maklumat peribadi

    Platform e-dagang popular, Shopee, ingin mengingatkan anda supaya kekal berwaspada terhadap sebarang mesej atau SMS yang meminta maklumat peribadi anda. Peringatan ini...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X