fbpx
More

    Lenovo lancarkan komputer riba AI ThinkBook dan desktop ThinkCentre neo di CES 2024 bermula ~RM929

    Semasa acara Consumer Elctronics Show (CES) 2024, Lenovo memperkenalkan rangkaian produk baru yang direka khas untuk perniagaan kecil dan sederhana (SMB). Di CES, Lenovo mempersembahkan kombo Penjanaan Tenaga Mekanikal menggunakan gerakan mekanikal dan sinaran matahari untuk kuasa tetikus dan papan kekunci, menghapuskan keperluan pengisian luaran.

    Ini termasuk ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid, satu penyelesaian serba boleh dengan sistem asas komputer riba dan tablet berasingan yang secara lancar berpindah antara sistem Windows dan Android. Ia menawarkan penyelesaian serba boleh yang unik, berpindah dengan lancar antara mod komputer riba dan tablet. Ia mempunyai paparan OLED 2.8K dan menyokong aplikasi Android dalam tetingkap Gambar-dalam-Gambar.

    Bermula dengan ThinkBook 13x Gen 4 SPE merupakan konsep inovatif dengan teknologi E Ink Prism, membolehkan pengguna menyesuaikan penutup komputer riba dengan pelbagai corak. Diikuti oleh ThinkBook 13x Gen 4, ia merupakan komputer riba neutral karbon pertama Lenovo untuk SMB, edisi Intel Evo dan ciri khas kekunci Copilot yang terbina dalam, ultra-kecil, ultra-ringan dan ultra-berkuasa dengan profil 12.9mm, Intel Evo Edition dan sehingga 21 jam hayat bateri.

    Selain itu, ThinkBook 14 i Gen 6+ menawarkan paparan 3K 14.5 inci dan menyokong dock ThinkBook Graphics Extension (TGX) baru untuk daya komputasi AI yang diperkukuh. Ia merupakan komputer riba yang ringkas dan berkuasa dengan kemampuan PC AI, paparan 3K 14.5 inci dan port TGX untuk grafik luaran. Dock ThinkBook Graphics Extension meningkatkan daya komputasi AI dengan sokongan untuk GPU desktop NVIDIA GeForce RTX.

    Lenovo turut memperkenalkan ThinkCentre neo Ultra mempamerkan daya komputasi AI yang kuat dalam desktop faktor bentuk ultra-kecil satu AI PC faktor bentuk ultra kecil serta desktop semua-dalam-satu. ThinkCentre neo 50a Gen 5 yang tersedia dalam model 24 dan 27 inci menawarkan produktiviti dan kerjasama dalam desktop semua-dalam-satu.

    Akhir sekali, Lenovo ThinkBook 16p Gen 5 memberikan prestasi yang hebat dengan pemproses Intel Core i9 dan GPU NVIDIA GeForce RTX 4060 sambil menawarkan peningkatan AI untuk video dan audio, paparan 3.2K serta Magic Bay Studio untuk kualiti imej dan audio yang luar biasa.

    Kesemua PC ThinkBook menampilkan pemproses Intel Core Ultra dan Copilot di Windows 11, memasukkan pemecut AI (NPU), membawa ciri-ciri seperti Smart Meeting dan Smart Power 3.04. Lenovo bertujuan untuk mengubah pengalaman pekerja SMB dengan teknologi AI, menawarkan produk inovatif yang meningkatkan personalisasi, kreativiti dan penuh fungsi.

    Keluaran produk Lenovo akan datang termasuk ThinkBook Plus Gen 5, ditetapkan untuk tersedia dari suku kedua 2024 dengan harga permulaan yang dijangkakan $1,999 (~RM9,288). ThinkBook 13x Gen 4 akan memasuki pasaran pada suku pertama 2024 dengan harga dijangka pada RM5,086.26.

    ThinkCentre neo Ultra dijadualkan untuk ketersediaan pada suku kedua 2024, berharga $1,499 (~RM6,965). ThinkCentre neo 50a Gen 5 dan neo 50a 27 Gen 5 pula dijadualkan untuk pengeluaran pada suku pertama 2024 dengan harga permulaan masing-masing $799 (~RM3,712) dan $899 (~RM4,177).

    Lenovo merancang untuk melancarkan ThinkBook 14 i Gen 6+ dan ThinkBook Graphics Extension di pasaran terpilih pada suku kedua 2024, yang digabungkan pada harga permulaan yang dijangkakan $2,199 (~RM10,217). ThinkBook 16p Gen 5 akan tersedia mulai suku pertama 2024, bermula pada $1,599 (~RM7,429). Akhir sekali, Lenovo Magic Bay Studio dijangka akan dilancarkan pada April 2024, berharga $199.99 (~RM929).

    Bagi mereka yang berminat, anda boleh lawati laman web rasmi Lenovo di sini untuk tahu mengenai produk baharu. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    CelcomDigi perkenalkan pakej “roaming” khas untuk jemaah umrah dan haji

    Syarikat telekomunikasi CelcomDigi kini memperkenalkan pakej perayauan baharu Hajj Roaming Pass yang dikhaskan untuk para pelanggan yang ingin menunaikan ibadat haji atau...

    Infinix GT 20 Pro akan dilancar di Malaysia pada 2 Mei 2024

    Infinix Malaysia bakal melancarkan telefon pintar terbaru, Infinix GT 20 Pro, pada hari Khamis, 2 Mei 2024. Telefon kelas pertengahan ini bakal...

    Tesla Model 3 Performance rasmi di Malaysia, 0-100km/j hanya 3.1 saat bermula RM242,000

    Hari ini, Tesla Malaysia telah melancarkan Tesla Model 3 Performance secara rasmi. Untuk pengetahuan, Tesla Model 3 Performance telah dilancarkan sebelum laporan...

    Pesaing Tesla, Polestar hasilkan telefon pintar pertama dengan ciri AI khas

    Salah satu pesaing Tesla dalam pasaran kenderaan elektrik, Polestar, baru sahaja melancarkan telefon pertama mereka. Untuk pengetahuan, Polestar Phone dan Meizu 21...

    Elon Musk: Tesla adalah kenderaan EV dengan kos penyelenggaraan paling murah

    Sebuah analisis data yang diterbitkan oleh Consumer Reports pada Jumaat lalu menyatakan Tesla adalah jenama kenderaan elektrik (EV) yang mempunyai kos penyelenggaraan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X