fbpx
More

    Mac Studio dan Mac Pro kini boleh didapati di Malaysia bermula pada RM9,499 dan RM32,999

    Selain Apple Macbook Air 15″, Mac Studio dan Mac Pro juga boleh didapati di Malaysia mulai hari ini. Di bawah, kami akan terangkan spesifikasi yang ditawarkan oleh kedua-dua peranti.

    Bermula dengan Mac Studio, ia merupakan komputer desktop berwarna perak yang disokong oleh cip Apple M2 Ultra dan M2 Max. M2 Max memberi prestasi sehingga dua kali ganda manakala Cip M2 Ultra hadir dengan CPU 24 teras dan GPU 76 teras.

    Memori yang ditawarkan adalah RAM sehingga 192GB dan storan sehingga 8TB. Mac Studio ini menyokong lapan paparan dengan resolusi sehingga 4K pada 60Hz, enam paparan dengan resolusi sehingga 6K pada 60Hz dan tiga paparan dengan resolusi sehingga 8K pada 60Hz.

    Spesifikasi lain termasuk Thunderbolt 4, HDMI, bicu audio 3.5mm, pembaca kad memori SDX, 2x USB-A, LAN 10GB, sambungan Bluetooth 5.3 dan pembesar suara binaan dalam.

    Kemudian, Mac Pro membawa cip M2 Ultra baharu dengan konfigurasi memori dan storan yang sama seperti Mac Studio. Cipset yang digunakan memberi CPU 24 teras dengan prestasi 16 teras, kecekapan 8 teras, GPU 60 teras, enjin neural 32 teras dan jalur lebar memori 800GB/s.

    Spesifkasi lain yang ditawarkan termasuk tiga port USB-A, lapan port Thunderbolt 4, dua port HDMI dengan sokongan resolusi sehingga 8K pada 60Hz atau resolusi 4K pada 240Hz, dua port Ethernet 10Gb, sambungan Bluetooth 5.3, pembesar suara binaan dalam dan bicu audio 3.5mm. Ketinggiannya berukuran 52.9cm dan lebar pada 45cm dengan berat 17.21kg.

    Mac Studio boleh didapati bermula RM9,499 manakala Mac Pro pula dijual pada harga bermula RM32,999. Anda boleh dapatkan kedua-dua peranti ini di laman web rasmi Apple. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Harga vivo V30 5G turun secara tetap, kini bermula RM1,899

    vivo Malaysia telah mengumumkan penurunan harga pasaran untuk telefon pintar kelas pertengahan vivo V30 5G yang asalnya dilancar pada bulan Mac lalu.

    Pengguna Android dan iOS boleh akses ChatGPT tanpa akaun selepas muat turun

    ChatGPT, bot sembang daripada OpenAI telah mengubah dengan ketara cara orang mencari dan melihat enjin carian dengan menyediakan pembantu digital di hujung...

    JPJ beri amaran sewa kenderaan kepada warga asing tanpa lesen

    Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melancarkan operasi untuk mengenal pasti syarikat dan individu yang menyewakan kenderaan kepada warga asing tanpa lesen memandu...

    vivo Y100 5G dalam warna oren akan dilancar untuk pasaran Malaysia

    vivo Malaysia telah memperkenalkan telefon pintar kelas pertengahan vivo Y100 5G pada bulan Februari lalu yang ditawarkan dalam pilihan warna ungu dan...

    PROTON ingin anda teka nama EV pertama mereka untuk peluang menangi RM5,000

    Syarikat automotif tempatan PROTON kini sedang menganjurkan satu pertandingan menarik di mana anda boleh teka dan menyahkod nama untuk model kenderaan elektrik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X