fbpx
More

    MAHB mohon maaf atas gangguan perjalanan, projek pembaharuan dijangka ambil masa 3 tahun

    Aerotrain KLIA yang sering rosak telah digunakan secara berterusan selama 24 tahun. Oleh itu, Malaysia Airport Holdings kini sedang menjalani kerja-kerja pengubahsuaian. Ia dijangka akan digantikan dengan sistem baharu yang memakan masa 3 tahun supaya penumpang dapat merasai pengalaman yang lebih selesa dan selamat.

    Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) melalui Twitternya memohon maaf kepada semua penumpang yang telah dirakam pada 25 Mei jam 9 malam akibat kereta apinya terhenti secara tiba-tiba dan turut menjelaskan bahawa kereta api tersebut telah digunakan selama 24 tahun .

    Kiriman itu menunjukkan bahawa selepas sistem keselamatan mengesan masalah bekalan kuasa di landasan, kereta api tersebut segera dihentikan dan MAHB segera melancarkan langkah keselamatan untuk memindahkan semua penumpang ke kereta api kedua dan menghantar mereka ke terminal lapangan terbang dengan selamat.

    Malaysia Airports Holdings juga berkata bahawa mereka memahami kesulitan yang disebabkan oleh gangguan perkhidmatan kepada penumpang dan mereka kini sedang mengemas kini sistem kereta api tersebut.

    Kerja-kerja pembaharuan dijangka mengambil masa tiga tahun dan kami memohon maaf atas kesulitan yang dihadapi oleh penumpang sepanjang tempoh ini. Selain menggantikan kereta api, Airport Holdings juga akan menyediakan perkhidmatan pengangkutan bas yang akan terus menyediakan perkhidmatan penghubung untuk penumpang.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

    Sumber: SinChew

     

    Artikel Terkini

    HONOR Band 9 dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar dengan skrin AMOLED 1.57″ berharga...

    HONOR Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar terbaru iaitu HONOR Band 9. Ia menampilkan skrin AMOLED berukuran 1.57 inci dengan kadar segar...

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X