fbpx
More

    Meta lancarkan Saluran WhatsApp secara global dengan kemas kini baharu

    Pada bulan Julai, Saluran (Channel) WhatsApp telah dilancarkan di Malaysia untuk mengadakan siaran peribadi dengan pelanggan atau peminat anda. Hanya beberapa jam yang lalu, Mark Zuckerberg mengumumkan bahawa Saluran WhatsApp akhirnya akan dilancarkan secara global dengan lebih banyak saluran baharu yang boleh diikuti oleh orang ramai.

    Dengan pelancaran di lebih 150 negara, WhatsApp menambah ribuan organisasi, pasukan sukan, artis dan pemimpin pemikiran yang boleh anda ikuti dalam WhatsApp. Saluran adalah berasingan daripada sembang dan orang yang anda pilih untuk mengikuti tidak akan kelihatan kepada pengikut lain. WhatsApp juga melindungi maklumat peribadi untuk kedua-dua pentadbir dan pengikut.

    Apabila WhatsApp mengembangkan Saluran ke seluruh dunia, terdapat beberapa kemas kini baharu yang boleh anda rujuk di bawah:

    Direktori Dipertingkat – Anda kini boleh mencari saluran untuk diikuti yang ditapis secara automatik berdasarkan negara anda. Anda juga boleh melihat saluran yang baharu, paling aktif dan popular berdasarkan bilangan pengikut.
    Reaksi – Anda boleh bertindak balas menggunakan emoji untuk memberi maklum balas dan melihat kiraan jumlah tindak balas. Cara anda bertindak balas tidak akan ditunjukkan kepada pengikut.
    Penyuntingan – Akan datang, pentadbir akan dapat membuat perubahan pada Kemas Kini mereka sehingga 30 hari apabila kami memadamkannya secara automatik daripada pelayan WhatsApp.
    Pemajuan – Setiap kali anda membuat kemas kini ke sembang atau kumpulan, ia akan menyertakan pautan kembali ke saluran supaya orang ramai boleh mengetahui lebih lanjut.

    Sejak ia disediakan kepada pengguna Malaysia pada bulan Julai, pelbagai organisasi telah memulakan saluran mereka sendiri seperti Zoo Negara Malaysia, Persatuan Kesedaran & Sokongan Penyakit Mental (MIASA) dan Persekutuan Badminton Dunia (BWF).

    WhatsApp akan terus menambah lebih banyak ciri dan mengembangkan Saluran berdasarkan maklum balas yang didapati daripada pengguna. Dalam beberapa bulan akan datang, syarikat itu juga akan membolehkan sesiapa sahaja membuat saluran. Anda boleh mengikuti Saluran WhatsApp rasmi untuk mendapatkan lebih banyak kemas kini langsung.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini. 

     

    Artikel Terkini

    Siri HUAWEI Pura 70 dikesan dalam SIRIM, pelancaran di Malaysia dijangka tidak lama lagi

    HUAWEI telah memperkenalkan siri HUAWEI Pura 70 yang terdiri daripada empat peranti berbeza. Walaupun barisan penuh masih belum disahkan untuk pasaran Malaysia,...

    HUAWEI akan lancarkan aplikasi GoPaint, tawarkan pengalaman melukis yang menyeluruh

    HUAWEI bakal melancarkan aplikasi lukisan khas untuk tablet iaitu GoPaint pada 7 Mei 2024. Ia merupakan aplikasi yang dibangunkan oleh HUAWEI sendiri...

    Ingin cuba Galaxy AI? Datang ke “escape room” Samsung di Semua House KL!

    Samsung Malaysia kini sedang menganjurkan pameran khas Galaxy AI-Volution di Semua House, Kuala Lumpur dan menjemput anda untuk cuba sendiri fungsi Samsung...

    Apple HomePod Gen-2 & HomePod mini akan dilancar di Malaysia pada 10 Mei ini...

    Apabila bercakap mengenai produk audio Apple, kebanyakan rakyat Malaysia lebih mengenali produk AirPods. Siri Apple HomePod yang telah lama wujud selama untuk...

    Harga Infinix GT 20 Pro 5G untuk pasaran Malaysia didedah bermula RM1,299

    Infinix GT 20 Pro 5G akan dilancarkan di Malaysia pada 2 Mei ini tetapi butiran lanjut masih belum didedahkan oleh syarikat telefon...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X