fbpx
More

    Microsoft lancarkan 7 produk Surface baharu, termasuk komputer riba, tablet, stilus dan tetikus

    Baru-baru ini Microsoft telah mengadakan acara pelancaran rasmi bagi tujuh buah produk miliknya. Produk yang dilancarkan ialah Microsoft Surface Pro 8, Surface Laptop Studio, Surface Duo 2, Surface Slim Pen 2, Surface Go 3, Surface Adaptive Kit dan tetikus Ocean Plastic.

    Microsoft Surface Pro 8

    Microsoft Surface Pro 8 hadir dengan reka bentuk terbaru berbeza dengan barisan Surface Pro yang lain. Ia memiliki bingkai skrin yang nipis berukuran 13 inci, dua port Thunderbolt 4 dan menyokong penggunaan Surface Slim Pen 2 terbaru.

    Microsoft Surface Laptop Studio

    Surface Laptop Studio merupakan komputer riba terbaru daripada Microsoft untuk segmen andalannya. Komputer riba ini mempunyai engsel pada bahagian tengahnya yang mana ia boleh dilipat untuk memudahkan pengguna untuk melakukan kerja.

    Microsoft Surface Duo 2

    Microsoft Surface Duo 2 menambah banyak ciri berbanding versi sebelumnya yang mana ia merangkumi sambungan 5G, tiga kamera dan Glance Bar. Glance Bar berfungsi untuk menunjukkan masa dan kapasiti bateri yang tinggal semasa komputer riba ini ditutup.

    Microsoft Surface Slim Pen 2

    Stilus yang baru dilancarkan Microsoft ini memiliki ciri haptik yang mana ia memberikan tindak balas sentuhan yang tepat ketika menggunanya.

    Microsoft Surface Go 3

    Surface Go 3 merupakan peranti kelas permulaan dalam barisan Surface yang telah dikemas kini dan diberikan cip pemprosesan Intel terbaru.

    Microsoft Surface Kit Adaptif

    Kit Adaptif merupakan kotak yang mengandungi label dan penunjuk untuk dilekatkan pada peranti Surface. Selain itu, di dalam kit tersebut juga terdapat alatan untuk membuka badan peranti ini dan kaki pada bahagian belakangnya.

    Tetikus Microsoft Ocean Plastic

    Badan tetikus Microsoft Ocean Plastic diperbuat daripada 20% bahan plastik yang dikumpulkan daripada lautan dan dikitar semula. Untuk pengetahuan, pembungkusan ia juga menggunakan bahan 100% boleh dikitar semula.

    Adakah anda berminat dengan peranti ini? Berikan komen anda di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber: The Verge

     

    Artikel Terkini

    HONOR Band 9 dilancar di Malaysia: Jam tangan pintar dengan skrin AMOLED 1.57″ berharga...

    HONOR Malaysia telah melancarkan jam tangan pintar terbaru iaitu HONOR Band 9. Ia menampilkan skrin AMOLED berukuran 1.57 inci dengan kadar segar...

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X