fbpx
More

    Motorola Edge 20 Pro dilancar di Malaysia: Kamera 108MP, Snapdragon 870, OLED 144Hz berharga RM2,499

    Pada hari ini, Motorola Malaysia telah melancarkan telefon kelas pertengahan terbaru iaitu Motorola Edge 20 Pro. Telefon ini menampilkan spesifikasi yang sangat kukuh untuk telefon pertengahan seperti cipset Snapdragon 870, skrin OLED dengan kadar segar semula 144Hz dan kamera 108MP.

    Telefon ini mempunyai tiga kamera di belakang, terdiri daripada kamera utama 108MP dengan Ultra Pixel Technology, kamera ultra-lebar serta kamera telefoto periskop yang boleh zum optikal sehingga 5x dan zum digital sebanyak 50x. Edge 20 Pro juga adalah telefon Motorola pertama yang mempunyai kebolehan untuk merakam video dalam resolusi 8K.

    Ia turut menyokong fungsi Super Slow Slow Motion yang boleh merakam video pada kadar 960fps dan diperlahankan dengan sangat panjang. Untuk rakaman audio pula, kameranya mempunyai Audio Zoom untuk merekod audio daripada jauh dan menapis bunyi persekitaran.

    Skrin Edge 20 Pro adalah paparan OLED berukuran 6.7 inci dengan kadar segar semula 144Hz serta gamut warna DCI-P3 dan HDR10+. Daripada segi prestasi, ia dilengkapi cipset Snapdragon 870 5G, RAM 12GB dan storan dalaman 128GB atau 256GB.

    Motorola tidak menyatakan kapasiti baterinya, namun mereka mengatakan ia boleh bertahan selama 30 jam dan pengecasan TurboPower 30 boleh menjana penggunaan selama sembilan jam daripada pengecasan 10 minit sahaja. Perisiannya adalah My UX berdasarkan Android 11 dan Motorola mengatakan ia adalah sangat hampir dengan versi stock.

    Motorola Edge 20 Pro akan dijual pada harga RM2,499, namun tarikh penjualannya masih belum diumumkan. Anda boleh ikuti laman Facebook Motorola Malaysia untuk pengumuman tentan telefon ini.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan Edge 20 Pro dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Acer Malaysia lancarkan desktop, monitor dwi-paparan dan projektor bermula RM1,699

    Acer Malaysia hari ini melancarkan barisan komputer desktop, monitor dwi-paparan mudah alih dan sebuah projektor yang direka untuk meningkatkan kelancaran alir kerja...

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X