fbpx
More

    Nikmati prestasi telefon pintar terpantas dengan Samsung Galaxy Z Fold3 5G!

    Adakah anda sudah bosan dengan telefon anda yang semakin perlahan? Mungkin sudah tiba masanya untuk anda menaik taraf kepada sebuah telefon pintar andalan (flagship) yang menawarkan prestasi terpantas untuk semua tugasan. Akan tetapi, tidak semua telefon andalan mempunyai taraf yang sama kerana ada di antaranya yang terpaksa diperlahankan atas sebab-sebab teknikal.

    Walau bagaimanapun dengan telefon lipat Samsung Galaxy Z Fold3 5G, anda tidak perlu risau lagi tentang prestasi perlahan. Galaxy Z Fold3 5G dilengkapi cipset yang paling pantas dalam rangkaian produk Galaxy iaitu Snapdragon 888 5G, membuatkannya berada dalam kelas yang tersendiri dan jauh mengatasi telefon-telefon lain.

    Cipset tersebut merangkumi satu teras Kryo 680 2.84GHz, tiga teras Kryo 680 2.42GHz dan empat teras Kryo 680 1.80GHz. Telefon ini bukan sekadar memiliki sebuah skrin lipat AMOLED yang besar dan cantik, malah prestasinya yang pantas membuatkan sebarang multi-tugas boleh dilaksanakan serentak dengan lancar pada skrin tersebut.

    Dengan skrin yang besar, anda pasti ingin memanfaatkannya dengan bermain game. Untuk tujuan ini, Galaxy Z Fold3 5G dilengkapi unit pemproses grafik (GPU) Adreno 660 yang boleh menjana prestasi pantas untuk game-game terkini serta pelbagai game yang akan dilancar pada tahun-tahun mendatang.

    Dalam game kompetitif seperti COD Mobile atau PUBG Mobile, skrin besar dalam Galaxy Z Fold3 5G boleh memberikan kelebihan kerana anda boleh melihat lebih banyak imej daripada game tersebut berbanding pemain lain yang menggunakan telefon biasa, dan anda mungkin boleh melihat musuh terlebih dahulu. Malah, skrin yang besar itu akan memudahkan anda untuk mengawal watak dalam game-game e-sukan.

    Skrin yang besar boleh meningkatkan pengalaman gaming, jauh lebih baik berbanding telefon biasa

    Untuk game yang mementingkan grafik menawan seperti Genshin Impact atau Asphalt 9, Galaxy Z Fold3 5G boleh memainkannya pada tetapan grafik tertinggi dan anda masih boleh bermain dengan kadar bingkai (frame rate) yang sekata, lebih-lebih lagi dengan sokongan untuk kadar 120Hz dalam skrinnya.

    Tetapi kehebatan Galaxy Z Fold3 5G tidak tamat di situ sahaja. Ia turut dilengkapi tiga kamera di belakang yang menjanjikan prestasi fotografi yang sangat cantik, terdiri daripada kamera utama 12MP, kamera telefoto 12MP dan kamera ultra-lebar 12MP. Malah, anda boleh gunakan kamera utama itu untuk mengambil swafoto apabila ia digunakan bersama skrin hadapan demi mendapatkan mutu swafoto terbaik. Tidak banyak telefon andalan di luar sana yang membenarkan anda untuk mengambil swafoto seperti ini.

    Tiga kamera utama dalam Galaxy Z Fold3 5G boleh mengambil gambar yang sangat cantik

    Dengan Flex Mode, skrin besar pada telefon ini membolehkan anda untuk melihat dahulu (preview) gambar yang telah diambil tanpa mengakses Gallery. Ia turut menawarkan fungsi Director’s View untuk merakam video menggunakan beberapa kamera serentak serta Night Mode untuk prestasi penggambaran malap yang lebih jelas.

    Satu ciri yang menarik tentang kamera swafoto pada skrin utama Galaxy Z Fold3 5G adalah ia dibuat dengan teknologi kamera bawah skrin (under-display camera), jadi skrinnya tidak diganggu oleh takuk notch atau lubang punch-hole. Ini membuatkan skrin Galaxy Z Fold3 5G nampak lebih kemas dan anda boleh nikmati sebarang video atau game tanpa sebarang gangguan.

    Layari laman web Samsung Malaysia untuk maklumat lanjut tentang pembelian Samsung Galaxy Z Fold3 5G. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan telefon hebat ini dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Ulasan HONOR X7b 5G – ‘Entry level’ tapi macam ‘mid-range’?

    HONOR X7b versi 5G telahpun dilancarkan pada 22 April 2024 di pasaran Malaysia dengan harga RM899 memberikan spesifikasi tersendiri dan membawa storan...

    Kerjasama PETRONAS, CelcomDigi bakal transformasi tekno-digital 5G untuk sektor tenaga

    PETRONAS dan CelcomDigi bekerjasama melalui satu Memorandum Persefahaman (MoU) bagi memacu usaha transformasi digital dan kemampanan untuk industri tenaga dengan memanfaatkan kuasa...

    TSMC bakal hasilkan cip dengan proses 1.6nm menjelang 2026

    TSMC mengumumkan proses pembuatan 1.6nm untuk cip dan ia juga termasuk rangkaian penghantaran kuasa yang meningkatkan kecekapan kuasa dan ketumpatan transistor dengan...

    Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro tawar hadiah sehingga RM10,000, acara bakal diadakan pada...

    Sempena pelancaran Infinix GT 20 Pro pada 2 Mei ini, Infinix Malaysia akan menganjurkan Kejohanan MLBB Infinix GT 20 Pro iaitu sebuah...

    Samsung Galaxy Unpacked kedua dijadualkan pada 10 Julai 2024

    Acara Samsung Galaxy Unpacked yang akan datang dijadualkan pada 10 Julai 2024 di Paris, bertepatan dengan penganjuran City of Love Sukan Olimpik...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured