fbpx
More

    Nothing Phone (2a) dilancar di Malaysia: Dimensity 7200 Pro & 3 jalur ‘Glyph’ berharga RM1,699

    Nothing telah mengumumkan telefon pintar baharu yang sangat dinantikan, Phone (2a) yang ditujukan kepada pengguna yang menghargai inovasi dan reka bentuk sambil memberi keutamaan kepada keperluan asas telefon pintar.

    Ia mempunyai cipset Dimensity 7200 Pro yang dibangunkan oleh MediaTek, menawarkan prestasi dan kecekapan tenaga yang ditingkatkan. Phone (2a) menampilkan paparan AMOLED yang terang dan sistem pengendalian yang intuitif untuk pengalaman pengguna yang lancar.

    Dengan fokus kepada prestasi, Phone (2a) menggunakan teknologi terkini untuk mengoptimumkan penggunaan kuasa dan meningkatkan keupayaan pelbagai tugas. Ia juga memperkenalkan bateri besar 5,000mAh dengan sokongan pengecasan pantas 45W, memastikan penggunaan yang berpanjangan.

    Sistem kamera Phone (2a) merangkumi dwi-kamera belakang 50MP dengan algoritma komputer yang canggih untuk penangkapan imej yang seakan hidup dan kamera swafoto 32MP. Paparan AMOLED fleksibel 6.7 inci peranti ini menawarkan visual yang menakjubkan dengan warna yang hidup dan kecerahan puncak, walaupun dalam keadaan luar yang terang.

    Darpada segi reka bentuk, Phone (2a) menampilkan konsep reka bentuk dalaman yang unik, menggabungkan kamera di dalam gulungan NFC dan penutup badan 90° untuk estetika dan ketahanan. Peranti ini juga menawarkan bezel nipis dan nisbah skrin-ke-badan 91.65%.

    Nothing OS 2.5 berdasarkan Android 14 memberi kuasa kepada Phone (2a) dengan ciri-ciri tambahan seperti widget yang direka bentuk oleh Nothing dan Studio Wallpaper berkuasa AI. Belakang telefon memaparkan Antara Muka Glyph yang direka semula untuk interaksi intuitif menggunakan corak cahaya dan bunyi untuk maklumat penting.

    Selaras dengan matlamat kelestarian, Phone (2a) menawarkan jejak karbon yang lebih rendah berbanding pendahulunya dengan menggunakan bahan kitar semula dan pembungkusan bebas plastik. Ia merangkumi aluminium, tin, tembaga dan keluli kitar semula dalam pembinaannya, serta bahagian plastik yang diperolehi secara mampan.

    Phone (2a) tersedia dalam warna Hitam dan putih Susu dengan varian RAM 12GB/256GB berharga RM1,699 untuk pasaran Malaysia. Di Kuala Lumpur, pelanggan boleh meraih peluang untuk menjadi di antara yang pertama di dunia untuk membeli Phone (2a) dan menikmati faedah eksklusif di CROSSOVER Sunway Pyramid pada 6 Mac ini, bermula pada jam 11:00 pagi.

    Berikut adalah spesifikasi ringkas Nothing Phone (2a):

    • Cipset MediaTek Dimensity 7200 Pro
    • Skrin AMOLED 6.7 inci
    • RAM 12GB dan storan 256GB
    • Dwi kamera belakang 50MP
    • Kamera swafoto 32MP
    • Bateri 5,000mAh dengan sokongan pengecasan pantas 45W
    • Sistem operasi: Nothing OS 2.5 berdasarkan Android 14
    • Spesifikasi lain: 3 jalur antara muka Glyph, NFC
    • Warna: Hitam dan putih susu
    • Harga: RM1,699

    Pra-pesanan bermula pada hari yang sama di rakan jualan Nothing dengan pelancaran rasmi yang dijadualkan pada 9 Mac 2024. Platform dalam talian seperti Lazada, Shopee, SS Solution dan penjual fizikal seperti DirectD, TMT, URBAN REPUBLIC, Vivid Concepts, Tac Mobile dan Nothing Image Store di Plaza Low Yat bersama dengan Yes5G sebagai operator akan menawarkan Phone (2a) kepada penonton Malaysia.

    Selain itu, sub-jenama CMF oleh Nothing memperkenalkan dua produk baru iaitu Neckband Pro dan Buds. Neckband Pro yang menampilkan 50dB Hibrid ANC dan ketersediaan terhad di luar India muncul bersama Buds yang menawarkan ANC terbaik di seluruh dunia. Untuk spesifikasi terperinci dan kemas kini, layari nothing.tech dan ikuti Nothing di platform media sosial seperti Instagram, TikTok dan X/Twitter.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Telefon pintar cipset Snapdragon 8 Gen 4 pertama dijangka dilancar pada pertengahan Oktober

    Qualcomm telah memelihara kerahsiaan mengenai butiran prosesor mudah alih flagship akan datang mereka, Snapdragon 8 Gen 4. Namun, kebocoran dan desas-desus telah...

    Audio ‘lossless’ oleh Spotify dikatakan hampir siap

    Elemen antara muka (UI) yang bocor membayangkan kemungkinan keluaran peringkat audio tanpa kerugian (lossless) Spotify yang telah lama ditunggu-tunggu, menunjukkan ia mungkin...

    Threads benarkan kawalan terhadap siapa yang boleh mengulas ‘post’ anda

    Threads memperkenalkan kawalan baru yang membenarkan pengguna menguruskan siapa yang boleh mengulas kenyataan mereka dengan matlamat untuk mewujudkan persekitaran yang lebih positif...

    Google Wallet perkenalkan senarai ‘Kaedah Pembayaran’ baharu

    Kemas kini terbaru kepada Google Wallet untuk Android memperkenalkan pendekatan yang lebih teratur dalam menguruskan kaedah pembayaran yang disimpan. Menu akaun kini...

    Jalan Sultan Ismail menjadi dua hala, kurangkan kesesakan lalu lintas

    Sekurang-kurangnya 20 anggota Polis Kuala Lumpur telah ditempatkan untuk mengawal lalu lintas susulan penukaran jalan satu hala kepada dua hala di Jalan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X