fbpx
More

    OnePlus Nord CE 5G dilancar : Cipset SD 750G, skrin AMOLED 90Hz, harga bermula ~RM1299

    Pada tahun lalu, OnePlus telah memperkenalkan peranti kelas pertengahan pertama mereka iaitu OnePlus Nord. Peranti tersebut telah mendapat sambutan yang baik dengan angka jualan yang tinggi. Kini, setahun kemudian, OnePlus telah melancarkan sebuah lagi telefon kelas pertengahan iaitu OnePlus Nord CE 5G (CE untuk Core Edition).

    OnePlus Nord CE 5G adalah sebuah peranti yang hadir dengan harga yang lebih mampu milik berbanding abangnya, OnePlus Nord. Namun begitu, ia turut menawarkan beberapa penambahbaikan seperti reka bentuk yang lebih nipis, senipis 7.9mm.

    OnePlus Nord dilengkapi cipset Snapdragon 750G 5G dan skrin 6.43 inci AMOLED FHD+ dengan kadar segar semula 90Hz. Sama seperti telefon OnePlus yang baru, ia juga menggunakan antara muka Oxygen OS 11 atas Android 11.

    Selain dari itu, Nord CE 5G hadir dengan kamera utama 64MP, kamera ultra lebar 8MP dan sensor kedalaman 2MP. Pada bahagian depan pula, terdapat satu kamera swafoto 16MP di atas kiri skrin.

    Kali ini, bateri peranti ini adalah lebih besar iaitu 4,500mAh dan menyokong pengecasan pantas Dash 30T 30W. Mengikut OnePlus, ia mampu memenuhi 70% bateri dalam masa 30 minit pengecasan. Ia juga hadir dengan bicu audio 3.5mm.

    Sama seperti yang lalu, Nord CE 5G mempunyai sensor cap jari bawah skrin jenis optikal, menyokong Bluetooth 5.1, NFC dan hadir dengan pilihan RAM setinggi 12GB.

    Nord CE 5G akan dijual di pasaran Asia dan Eropah pada tanda harga serendah INR 22,999 (~RM1,299) untuk 6/128GB dan INR 27,999(~RM1579) untuk varian yang tertinggi 12/256GB. Ia ditawarkan dengan tiga warna berbeza iaitu Charcoal Ink, Silver Ray dan Blue Void.

    Adakah anda berminat dengan peranti terbaru dari OnePlus ini? Berikan komen anda di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

    Sumber : GSMArena

     

    Artikel Terkini

    HONOR Pad 9 5G dilancar di Malaysia: Tablet 12.1 inci dengan skrin 2.5K bermula...

    HONOR Malaysia telah melancarkan tabletnya yang terbaru iaitu HONOR Pad 9 5G. Sebagai tablet kelas pertengahan, ia dilengkapi skrin berukuran 12.1 inci...

    HONOR MagicBook X 16 2024 rasmi di Malaysia dengan Intel i5-12450H, skrin 16″ berharga...

    Selain telefon pintar dan tablet, komputer riba HONOR MagicBook X 16 2024 juga dilancarkan untuk pasaran Malaysia. Ia dilengkapi dengan pemproses Intel...

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X