fbpx
More

    OnePlus Pad dilancar: Tablet dengan skrin 11.6 inci, bateri 9,510mAh, cas pantas 67W

    Seperti kebanyakan syarikat teknologi China yang lain, OnePlus telah melancarkan tabletnya yang pertama iaitu OnePlus Pad. Tablet ini menampilkan saiz skrin yang agak besar dengan nisbah aspek yang lebih unik berbanding tablet lain.

    Skrinnya berukuran 11.6 inci dengan panel IPS LCD, resolusi 2800×2000, nisbah aspek 7:5, kadar segar semula sehingga 144Hz, kecerahan sehingga 500 nits, nisbah kontras 1,400:1 dan nisbah skrin-ke-badan setinggi 88.14%.

    Walaupun spesifikasi skrinnya tidak begitu menonjol, saiz yang besar dan kadar segar semula yang tinggi akan memudahkan pengguna melakukan pelbagai tugas serentak.

    Tablet ini mempunyai warna hijau Halo Green dan ukiran corak Star Orbit di belakangnya. Bonggol kameranya berbentuk bulat di tengah-tengah dan sangat unik berbanding tablet lain.

    Spesifikasi dalamannya terdiri daripada cipset MediaTek Dimensity 9000, RAM 8GB, storan UFS3.1 berkapasiti 128GB, bateri besar 9,510mAh yang boleh bertahan sehingga 14 jam dan pengecasan pantas SuperVOOC 67W yang boleh mengecas penuh baterinya sepantas 80 minit.

    OnePlus mengatakan tablet ini menawarkan hubungan mudah dengan telefon pintar OnePlus, di mana kedua-dua peranti boleh memindahkan fail secara wayarles dan menggunakan sambungan internet daripada telefon. Aksesori yang ditawarkan termasuklah papan kekunci magnetik, sarung folio dan stilus OnePlus Stylo.

    Setakat ini, OnePlus masih belum menyatakan harga OnePlus Pad. Pra-tempahan akan dibuka di Amerika Utara, Eropah dan India pada bulan April, manakala untuk Malaysia pula masih tiada maklumat mengenainya.

    Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengan OnePlus Pad dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    DNB, Ericsson bekerjasama untuk memajukan perusahaan di Malaysia melalui teknologi 5G

    Digital Nasional Berhad (DNB) dan Ericsson, sebuah syarikat teknologi komunikasi global yang terkemuka telah mengumumkan secara rasmi rancangan untuk memacu transformasi digital...

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Sony Xperia 1 VI mungkin bawa peningkatan lensa telefoto, Snapdragon 8 Gen 3 dan...

    Sony bersedia untuk mendedahkan telefon pintar andalan terbaru mereka, Xperia 1 VI yang dijadualkan untuk dilancarkan pada 17 Mei 2024. Walaupun dianggap...

    WhatsApp sedang uji ciri sekat pengguna sementara jika langgar dasar khusus

    WhatsApp memperkenalkan ciri sekatan akaun baharu seperti yang dilihat dalam versi beta Android baru-baru ini. Ciri ini akan sementara menghalang pengguna daripada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X