fbpx
More

    OPPO Pad 2 dilancar di Malaysia: Tablet 11.61 inci dengan Dimensity 9000, bateri 9,510mAh barharga RM2,599

    Selain melancarkan dua telefon lipat OPPO Find N3 dan OPPO Find N3 Flip, OPPO Malaysia turut melancarkan sebuah tablet kelas andalan (flagship) terbaru iaitu OPPO Pad 2. Tablet ini mempunyai skrin berukuran 11.61 inci dengan resolusi 2800×2000 dan nisbah aspek 7:5 untuk menyediakan ruang paparan yang lebih besar berbanding tablet lain dengan nisbah aspek 16:10.

    Skrin ini mempunyai gamut warna ΔE<2 untuk penghasilan warna yang tepat dan cantik untuk tontonan video dan gambar. Ia boleh menjana 1.07 bilion warna dan mempunyai pengiktirafan TÜV Rheinland yang menjamin pancaran cahaya biru yang rendah supaya ia tidak menyakitkan mata pengguna.

    Perbandingan skrin 7:5 pada OPPO Pad 2, dengan skrin 16:10 pada tablet lain

    Tablet ini juga mempunyai empat pembesar suara Dolby Atmos dengan lohong bunyi (sound cavity) 8.0cc untuk penghasilan audio yang jelas. Spesifikasi dalamannya terdiri daripada cipset MediaTek Dimensity 9000 yang menawarkan prestasi terpantas untuk sebuah tablet Android, dengan RAM LPDDR5 dan storan dalaman UFS3.1.

    Baterinya berkapasiti 9,510mAh yang boleh menjana tenaga selama 12.4 jam, manakala pengecasannya pula menyokong kadar pantas 67W SUPERVOOC yang boleh mengecas penuh dalam masa 81 minit sahaja.

    Jika anda menggunakan telefon pintar OPPO, tablet ini boleh dihubungkan dengan mudah dan ia boleh melakukan pelbagai tugas seperti cerminan skrin (screen mirroring), menjawab panggilan telefon, menghantar dan menerima mesej teks, menyunting gambar dan video, serta memindahkan fail di antara dua peranti tersebut.

    Untuk melengkapkan lagi fungsi tablet ini, OPPO turut menawarkan aksesori seperti papan kekunci OPPO Pad 2 Smart Touchpad Keyboard, stilus OPPO Pencil dan sarung OPPO Pad 2 Leather Casing.

    OPPO Pad 2 akan dijual di Malaysia pada harga RM2,599 untuk varian 8GB+256GB. Aksesorinya pula terdiri daripada OPPO Pad 2 Smart Touchpad Keyboard (RM399), OPPO Pencil (RM259) dan OPPO Pad 2 Leather Casing (RM159).

    Jika anda membeli OPPO Pad sebelum 30 November 2023, anda boleh beli aksesorinya dengan harga yang lebih murah iaitu RM299 untuk Smart Touchpad Keyboard dan RM199 untuk OPPO Pencil.

    Layari laman web OPPO Malaysia untuk maklumat lanjut mengenai tablet ini. Beritahu kami di Facebook jika anda berminat dengannya dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    DNB, Ericsson bekerjasama untuk memajukan perusahaan di Malaysia melalui teknologi 5G

    Digital Nasional Berhad (DNB) dan Ericsson, sebuah syarikat teknologi komunikasi global yang terkemuka telah mengumumkan secara rasmi rancangan untuk memacu transformasi digital...

    Kempen Jualan Super 5.5 realme: Baucar sehingga RM1,800 di Shopee, Lazada dan TikTok Shop

    Bermula 3 Mei 2024, realme Malaysia bekerjasama dengan Shopee, Lazada dan TikTok Shop mengadakan Kempen Jualan Super 5.5. Dalam tempoh tiga hari,...

    OPPO A38 dan A18 kini mendapat penurunan harga sebanyak RM50

    OPPO Malaysia telah mengumumkan pelarasan harga yang ketara untuk model OPPO A38 dan A18 dengan menawarkan penjimatan sehingga RM50. Harga baharu itu...

    Sony Xperia 1 VI mungkin bawa peningkatan lensa telefoto, Snapdragon 8 Gen 3 dan...

    Sony bersedia untuk mendedahkan telefon pintar andalan terbaru mereka, Xperia 1 VI yang dijadualkan untuk dilancarkan pada 17 Mei 2024. Walaupun dianggap...

    WhatsApp sedang uji ciri sekat pengguna sementara jika langgar dasar khusus

    WhatsApp memperkenalkan ciri sekatan akaun baharu seperti yang dilihat dalam versi beta Android baru-baru ini. Ciri ini akan sementara menghalang pengguna daripada...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X