fbpx
More

    OPPO Reno 8 Pro varian global muncul di Geekbench, dilengkapi cipset Dimensity 8100

    Bulan lepas, OPPO telah memperkenalkan telefon pintar siri Reno 8 di China. Siri ini terdiri daripada tiga peranti iaitu OPPO Reno 8 Pro+, OPPO Reno 8 Pro dan Reno 8. OPPO Reno 8 Pro+ versi China hadir dengan cipset Dimensity 8100 Max manakala Reno 8 Pro dan Reno 8 masing-masing dilengkapi dengan cipset Snapdragon 7 Gen 1 dan Dimensity 1300.

    Kini, menjelang pelancaran globalnya, Reno 8 Pro telah dilihat pada pangkalan data Geekbench yang menunjukkan bahawa peranti itu akan menampilkan cipset yang berbeza daripada varian China. Menurut penyenaraian, varian global Reno 8 Pro mempunyai nombor model CPH2357.

    Ia dikuasakan oleh cipset yang menampilkan CPU okta-teras dengan empat teras berkelajuan 2.00GHz dan empat lagi mencatatkan kelajuan pada 2.85GHz. Cipset ini juga hadir bersama GPU Mali-G610 MC6 menjadikannya mungkin adalah cipset MediaTek Dimensity 8100 atau 8100 Max.

    Selain itu, penyenaraian GeekBench mendedahkan bahawa OPPO Reno 8 Pro mempunyai RAM 12GB dan sistem operasi Android 12. Dalam keputusan ujian penanda aras Geekbench 5, peranti ini mendapat 898 mata dalam ujian teras tunggal dan 3555 dalam ujian berbilang teras.

    OPPO Reno 8 Pro mungkin mempunyai cipset Dimensity 8100 (Max) dan bukannya cipset Snapdragon Gen 1. Reno 8 Pro mungkin akan dilancarkan sebagai varian global untuk Reno 8 Pro+. Jika ia terjadi, peranti ini akan menampilkan skrin FHD+ 6.7 inci dengan kadar penyegaran 120Hz dan kecerahan puncak 950 nits.

    Peranti itu mungkin akan menggabungkan cipset Dimensity 8100 Max dengan RAM LPDDR5 sehingga 12GB dan storan UFS 3.1 256GB. Untuk sistem kamera, peranti ini akan menampilkan persediaan tiga kamera yang terdiri daripada sensor utama Sony IMX766 50MP, ultra-lebar 8MP dan makro 2MP.

    Di bahagian hadapan, telefon pintar ini akan mempunyai kamera swafoto Sony IMX709 32MP dan berkemungkinan dilengkapi dengan MariSilicon X NPU. Selain itu, ia akan datang dengan bateri berkapasiti 4,500mAh dengan pengecasan pantas 80W.

    Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan nantikan berita seterusnya bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia. 

    Sumber: Gizmochina

     

    Artikel Terkini

    Shopee lancarkan program Jaminan Tepat Masa untuk penghantaran barang bermula 6 Mei ini

    Shopee akan melancarkan inisiatif terbaharunya, program Jaminan Tepat Masa yang bertujuan untuk mengurangkan kebimbangan mengenai kebolehpercayaan penghantaran untuk pembeli dalam talian.

    Nothing Ear dan Ear (a) dilancar di Malaysia: Fon telinga wayarles lutsinar bermula RM479

    Nothing Malaysia telah memperkenalkan dua fon telinga wayarles baharu iaitu Nothing Ear dan Nothing Ear (a). Syarikat teknologi yang berpusat di London,...

    HONOR X7b 5G dilancar di Malaysia: Dimensity 6020, bateri 6,000mAh & kamera 108MP berharga...

    Memperkenalkan HONOR X7b 5G, telefon pintar yang berkuasa yang mentakrifkan semula prestasi mudah alih dan fotografi. Ia dilengkapi dengan RAM 16GB dan...

    nubia Neo 2 5G dilancar di Malaysia: Tampilkan ‘Dual Gaming Shoulder Triggers’ berharga RM999

    Siri nubia Neo melancarkan peranti andalan terbaharunya, nubia Neo 2 5G yang dicipta untuk memenuhi keperluan pemain kasual dan peminat dengan mengutamakan...

    TIME naik taraf Pakej MyKabel 100Mbps kepada 200Mbps, harga kekal pada RM69/bulan

    Awal bulan ini, TIME memberikan peningkatan Speed Boost secara percuma kepada beberapa pelanggan yang layak. Kini, terdapat satu lagi peningkatan baru dan...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X