fbpx
More

    Persidangan Pembangun OPPO 2021: OPPO perkenalkan teknologi dan inisiatif inovatif

    OPPO mengadakan OPPO Developer Conference (ODC) 2021 dengan tema “Building A Better Future Together.” Naib Presiden OPPO dan Presiden Institut Penyelidikan OPPO iaitu Levin Liu  berkata pembangun perlu dapat menyokong senario penggunaan yang berbeza dan kitaran operasi yang lebih panjang untuk membina masa depan yang lebih baik untuk pengguna bagi mewujudkan interaksi semula jadi antara manusia dan peranti.

    Ini memerlukan visual yang tinggi, pengkomputeran yang cekap dan sambungan antara peranti yang berbeza. OPPO telah membawa teknologi Omoji dipacu AI kepada ColorOS yang dapat membantu pembangun menghidupkan aplikasi dan game. Melalui pembelajaran mendalam dan algoritma AI, ia boleh menangkap dan menghasilkan semula ekspresi muka dan menjadi avatar pengguna di dunia maya.

    Berdasarkan API Vulkan, pengesanan sinar OPPO boleh menghasilkan semula butiran di dunia nyata dan meningkatkan pengalaman tontonan pengguna. OPPO telah membangunkan prototaip pada peranti mudah alih dan merancang untuk menyediakan akses keupayaan teknologi kepada pembangun pada penggal pertama tahun 2022. Ia mempunyai potensi aplikasi yang luas seperti kertas dinding langsung 3D, penapis imej dan AR.

    OPPO melancarkan pengkomputeran prestasi dan heterogen penyelesaian-optimum kuasa yang boleh menggunakan teras, benang dan pemproses berbeza. Ia dijalankan untuk menyelesaikan masalah prestasi aplikasi dengan lebih mudah dan menjadikan program berjalan lebih pantas dan lebih cekap. 

    OPPO Carlink yang diumumkan telah bekerjasama dengan lebih 70 syarikat sebagai fungsi seperti membuka pintu kereta dan menghantar pesanan ke skrin kereta dengan telefon pintar. Ini dapat memperluaskan keupayaan penyambungan telefon pintar dan kereta yang juga memberi akses lebih mudah untuk membangunkan produk berkaitan kereta. 

    Syarikat tersebut turut mengumumkan penubuhan OPPO Health berfokuskan pencegahan perubatan dan perubahan gaya hidup. Didorong oleh deria, algoritma, data dan kejuruteraan bioperubatan, OPPO health bermatlamat dalam penyediaan data, model dan maklum balas yang berterusan dalam jangka panjang kepada pengguna dan penyedia penjagaan kesihatan.

    Mereka turut mengumumkan set “OPPO Health Research Kit” untuk kolaborator daripada industri kesihatan bagi membantu pengumpulan data, analisis dan pembangunan aplikasi. Ia direka untuk membantu penyelidikan kesihatan unik mereka dan akhirnya berubah menjadi aplikasi bebas dalam ekosistem kesihatan OPPO.

    OPPO ingin bekerjasama dengan lebih ramai pembangun untuk mencipta pengalaman teknologi yang pelbagai dan lancar untuk pengguna di seluruh dunia. Kongsi pendapat anda di Facebook kami dan teruskan bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    MediaTek Dimensity 6300 diumum, cipset 5G untuk telefon pintar segmen pertengahan

    MediaTek menawarkan pasaran telefon segmen pertengahan dengan cipset Dimensity 6300 5G terbaharu. Cip ini dihasilkan dengan proses 6nm dan menawarkan peningkatan sederhana...

    vivo V30e dengan SD 6 Gen 1, skrin 120Hz bakal dilancarkan pada 2 Mei...

    Mengikut pengumuman rasmi, vivo akan memperkenalkan vivo V30e di India pada 2 Mei 2024. Peranti ini dijangka menggunakan paparan AMOLED melengkung 6.78...

    Blackview Hero 10 mungkin jadi telefon boleh lipat paling murah di dunia

    nubia Flip 5G yang dilancarkan awal bulan ini dengan harga RM2,499 merupakan telefon boleh lipat paling murah dalam pasaran. Namun, itu tidak...

    Maybank bakal gantikan pemberitahuan SMS kepada pop timbul aplikasi bermula 22 April ini

    Maybank mengumumkan bahawa ia akan melaksanakan dasar pemberitahuan baharu mulai 22 April 2024 dan akan menggunakan pemberitahuan pop timbul aplikasi (APP) untuk...

    Polis: Orang ramai diingatkan berwaspada tentang kecurian data menggunakan kod QR

    Polis memberi amaran kepada orang ramai tentang strategi pancingan data baharu di mana penipu menyampaikan hadiah seperti botol air dengan kod QR...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X