fbpx
More

    PlayStation 5 edisi khas dari Caviar disalut oleh emas seberat 4.5kg, berharga ~RM2 juta!

    Pada hujung tahun lalu, syarikat gajet premium Caviar, telah memgumumkan bahawa mereka akan menghasilkan edisi khas untuk konsol PlayStation 5 yang diberi nama ‘Golden Rock (Batu emas)‘.

    Konsol PlayStation edisi khas ini akan dihasilkan sebanyak 9 unit sahaja dan hadir dengan tanda harga $499,900 (~RM2.02 juta). Harga ini adalah sangat tinggi kerana ianya disalut oleh emas tulen di sekelilingnya.

    Buat masa ini, mereka telah mendapat permohonan sebanyak 1,342 untuk pembelian peranti edisi khas ini. Antara yang berminat untuk membeli Golden Rock ini adalah pemain bola keranjang LeBron James dan juga usahawan terkenal dari Rusia.

    Penghasilan Golden Rock ini mengambil masa selama 4 bulan. Caviar dikatakan telah menggunakan kepakaran kontraktor barang kemas untuk mereka bentuk peranti ini.

    Setiap konsol akan disalut oleh emas 18-karat seberat 4.5 kg. Konsol ini disalut dengan 8 lapisan berbeza yang kemudiannya dibentuk kepada reka bentuk geometrik dan diletakkan ke atas PlayStation 5.

    Untuk controller pula, kemasan luarannya akan diperbuat daripada kulit buaya asli berwarna hitam.

    Selain Golden Rock, Caviar juga bakal menghasilkan dua lagi edisi khas untuk PlayStation iaitu edisi Carbon dan juga edisi Black Leather. Setiap edisi tersebut akan dihasilkan sebanyak 99 unit.

    PlayStation 5 Carbon berharga $5,830 (~RM23,599) dan akan mempunyai kemasan luaran carbon fiber. Untuk edisi Black Leather pula, ia akan mempunyai kemasan luaran kulit buaya dan dijual dengan tanda harga $8,140 (~RM32,899).

    Ketiga-tiga edisi khas peranti ini menggunakan PlayStation 5 edisi digital.

    Adakah anda bakal membeli peranti ini sekiranya anda mampu? Berikan komen di Facebook kami dan terus kekal bersama Rakan Teknologi Utama Malaysia untuk berita teknologi terkini.

     

    Artikel Terkini

    Fujifilm instax mini 99 dilancar di Malaysia: Kamera analog yang boleh cetak gambar berharga...

    Pada hari ini, Fujifilm Malaysia melancarkan model kamera analog segera (instant analog camera) yang terbaru dalam siri instax*1 iaitu instax mini 99....

    Siri iQOO Z9 5G dilancar di Malaysia: SD 7 Gen 1 & bateri 6,000mAh...

    Seperti khabar angin sebelum ini, iQOO Malaysia telah melancarkan dua model telefon pintar terbaru mereka untuk pasaran tempatan iaitu iQOO Z9 5G...

    KWSP umumkan Akaun 3, penstrukturan semula bermula 11 Mei 2024

    Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bersedia untuk mendedahkan Akaun 3 atau akaun Fleksibel pada 25 April hari ini, menandakan penstrukturan semula yang...

    AS akan haramkan TikTok jika ia tidak dilepaskan daripada syarikat China

    Presiden Amerika Syarikat (AS) Joe Biden telah menandatangani satu rang undang-undang yang akan mengharamkan penggunaan platform media sosial TikTok dalam negara itu,...

    Qualcomm umumkan Snapdragon X Plus, cipset komputer riba berasaskan ARM

    Qualcomm Technologies, Inc. memperkenalkan Snapdragon X Plus, mengembangkan portfolio platform siri Snapdragon X yang terkenal. Snapdragon X Plus adalah CPU Qualcomm Oryon...

    Artikel Berkaitan

    Ulasan / Featured

    X